  • Data: 2014-08-05 21:25:56
    Temat: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale w tym wszystkim caly czas krecisz sie przy tym samych paru straganach z
    >
    > grubymi babami w tle i masa warzyw, tylko robisz wiekszy porzadek na
    >
    > bazarze.
    >
    > Natomiast ja proponuje: wszystkie stragany z "ich" babami wycinamy,
    >
    > zostawiamy jeden stragan, babe od niego tez wycinamy, bo stoi z prawej - i

    na tym zdjeciu nie ma ani bab ani straganu.
    piszesz zupelnie nie na temat.
    jak bedzie takie zdjecie, to sie mozna zastanowic czy ciac po babie czy po straganie.

    obcinajac lewa i prawa zawezasz kadr , a tutaj o przestrzen i bezkres chodzi.
    to jest sens fisheye - pokazac szeroko.

    to zdjecie po zdefiszejowaniu robi sie niec o inne , w zasadzie nieco lepsze - jak z
    UW rektylinearnego.
    cecha tego motywu jest szerokosc ujecia , zawezajac tracisz istotna ceche obrazu , a
    rozdzielczosci przez to nie przybedzie - co dalby obiektyw o wezszym kacie widzenia.

    Czyms innym jest pisanina o zdjeciu , a czyms innym zdjecie

    powiadam : pisac o fotografii to tak jak tanczyc o architekturze.

    patrzysz na zdjecie i wszystko widzisz i wiesz , a ze ktos sobie tam opisuje , co
    chcial pokazac , jakby to bylo gdyby bylo - to zupelnie odzielna historia literacka.

    Wiem, ze to ciezko sqmac.

    W malarstwie jest prosciej - jesli ktos nie ma wrodzonej zdolnosci rysowania , to
    nigdy nie bedzie przypuszczal ze potrafi malowac. Tak samo jest w muzyce i
    fotografii , tyle ze ludzie tych zdolnosci nie posiadaja , a przypuszczaja ze
    potrafia grac , fotografowac.