  • Data: 2014-08-06 07:50:56
    Temat: Re: Fotka krajobrazowa - co byscie zmienili w niej?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Dienstag, 5. August 2014 22:38:54 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > XX YY in news:024eaf1d-2160-4b40-b048-451ec5a0f17f@googlegrou
    ps.com

    > [...............]

    > ciezko to sqmac mi jest to, ze ma sens rzezbienie w trawkach, skoro za
    >
    > rogiem az wyje INNA sila tkwiaca w - dokladnie - tym samym zdjeciu. I
    >
    > "nieprzyzwoitoscia" jest nie zauwazyc tego.

    zaraz , zaraz , czy my mowimy o tym samym zdjciu?
    Piszesz o jakis babach , straganie , teraz o rzezbieniu w trawkach , a ja nie
    widzialem na tym zdjeiu ani bab , ani straganu , a trawki to nawet nie dotknalem-
    przeciwnie zostawilem

    I ja o tym wole gadac. Ale

    > oczywiscie mozna o trawkach. O przestrzeni... Horyzontach... Tylko, ze
    >
    > najpierw to musisz miec TO zdjecie, ktore pozwoli te przestrzenie, te
    >
    > horyzonty wyrwac z morza niepotrzebnych smieci.

    gdzie sa te smieci ?
    ja ich tez nie widze.

    tworzysz jakies opisy "literackie " , nie majace nic wspolnego z tym zdjeciem.

    to zudjecie nie zaburza zasady jednosci tresci i miotywu - nie ma na nim elementow
    zbednych , ktore nie maja prawa sie tutaj znalezc.

    gdyby np z lewej strony znjadowal sie namiot piwny , to mozna by sie zastanawiac ,
    czy zostawic czy usunac.

    W tym kadrze nalezy zrobic rewolucje =

    > obciosanie siekiera. To prawda - proporcje kadru zaproponowane przeze mnie
    >
    > sa dziwnawe, przeciez ja o tym wiem. Co wiecej: tzw "fabula" :)

    naleze do ludzi , ktorym ciezko jest wcisnac ciemnote.
    przechodzac z proporcji telewizorka np 16:9 na 3:2 fabuly filmu nie zmienisz ,
    tresci nie przybedzie od tego.

    jesli obetniesz prawa i lewa strone zawezasz obraz , jednoczesnie robi on sie
    urwany z prawej strony i jeszcze bardziej z lewej , lodka zaraz wypadnie.

    kompozycja winna miec forme. obcinajac zaklocasz te forme , ja burzysz.
    albo to widzisz albo nie.
    dla dlugiego krajobrazu ,lini horyzontu siegajacej niemal 180 stopni ( te 180 stopni
    dla fisheyi podja sie dla przekatnej - ktos sie dziwil ze nie ma 180 stopni) obciecie
    brzegow mialoby sens gdyby znajdowaly sie tam jakies lelemnty nieprzystajace ,
    burzace forme . takich nie ma.

    otwarcie lewej strony jest wyraznym blednem.

    przeciwnie podniesienie krawedzi brzuegu w gore ladnie domyka obraz z lewej strony ,
    ale to drobiazg.

    http://spherapan.vot.pl/aa2.jpg

    zasady jednosci formy i tresci nie jest burzona w oryginlanym kadrze.
    nie ma zbednych elemntow - nieco za duzo giory , ktora nic nie wnosi , wiec ja trzeba
    troche obciac.

    z mojego

    > przekadrowania jest cokolwiek z 19 wieku, taka praca gimnazjalisty z klasy
    >
    > plastycznej,ale taka praca, jakie zrodlo wyjsciowe :)

    jaki 19 weik ?

    zrobiles to wczoraj.
    zwykle przyciecie zdjecia - to sie robilo zawsze .
    w sredniowieczu tez - wprawdzie nie zdjecia a rysunki.

    o jakiej burzy mowisz ? w szklance wody ?

    to jest zwykly banalany zachodzik slonca , jakich powstalo miliardy.
    sam w zeszlym tygodniu bedac nad morzem poczynilem tez kilka , tyle ze mi nie
    przychodzi do glowy je pokazac.

    zdjecie na bardzo slabym poziomie technicznym zrobione przez uzytownika aparatu
    fotograficznego , ot taki pstryk wprost z aparatu.

    dorabianie filozofii do tego pozniej w internecie jest .... filozofia - odmienna
    dyscyplina.
    Paskudny niebieski zafrab . Podstawowe bledy obrobcze.

    >; ale wole to pokazac

    nie mozna tego zdjecia zawezac - to jest kompletnie nieuzasadnieone , ani plastycznie
    ani fotografowanym motywem - toz to bezkresna linia horyzotu. Dluga linia pozioma. To
    jej bezkresnosc ma byc pokazana - " samotny bialy zagiel" . a zawezajac zdjecie nie
    tylko ze zaburzasz forme plastyczna ( z czego nie zdajesz sobie sprawy , gdyz tego
    nie widzisz), ale bezszensownie niweczysz poczucie owego bezkresu.

    wypadaloby te forme zamknac jakos z dolu , ale to nie moj problem.

    Te opisiki , ktore tworzysz nie dotyczy kompletnie tego zdjcia , ktore ja widze - to
    sa jakies fantasmagorie.