  • Data: 2014-08-05 07:40:58
    Temat: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dalej: nie urwalem bokow, ale pozbawilem zdjecie smieci.
    >
    > wiesz, co dzieki takiemu kadrowaniu stalo sie? Zdjecie nabralo FABU�Y.

    Rozumiem , ze w irfanwiev wybrales opcje " POWIEKSZ FABULE".
    tniesz zdjecie , obcinasz boki , a fabula sama rosnie. :-)))

    > oryginal i pozniejsze poprawki to byly fotki i pogaduszki o kepkach trawki.

    pewnych rzeczy nie widzisz.
    ta trawa stanowi rownowage dla lodzi. zdjecie jest lepiej zrownowazone.
    w orygnale zjecie zamyka sie z prawej strony w formie " lezki" tworzonej przez linie
    wody . Z lewj strony jest bardziej otwarte.
    Obcinajac brzegi z prawej i lewej strony otwierasz obraz , niefortunnie lodka
    znajduje sie na krawedziu , zdjecie wyraznie wazy na prawo.

    Twoje opisy i wyjasnienia , to jest zupelnie inna dyscyplina - powiedzmy, ze to jest
    litertura. nie maja one nic wspolnego z tym co rzeczywiscie zrobiles na zdjeciu.
    tak ci sie wydaje - nie bardzo zdajesz sobie sprawe z tego co zrobiles.

    co do regul - jesli uwazasz ze regul nie mam , to tym samym staje sie to regula.
    dozwolone jest wszystko pod warunkiem , ze zrobi sie to dobrze.

    kup sobie fortepian , zagraj koncert w mysl zasady wszystko jest dozwolone.
    mozesz walic glowa w klawiature i piesciami - moze wzbudzisz zachwyt wyznawcow reguly
    , " ze wszystko mozna"

    To jest typowe rozumowanie dyletantow , nie zdajacych sobie sprawy z wlasnych
    nieumiejetnosci.

    ostetcznie mowic kazdy sie uczy od dziecinstwa , wiec skoro nie potrafi stworzyc
    obrazu, wiec tworzy mowa - do tego to sie sprowadza.
    A slowa nie pomoga - obraz jest jaki jest .

    jeszcze jeden przyklad , niech bedzie wlasny
    ilez tu niebieskosci:

    http://spherapan.vot.pl/090/090.html

    ale jest biala biel , czerwona czerwien , zolta zolc , kamien jest neutralnie szary.
    dzieki temu niebieskie jest odbierane jako niebieskie - nastroj miejsca i chwili.

    w oryginalnym zdjeciu watkowym chodzi o pokazanie nastroju, feeri koloru.
    jak to zrobic ?
    Na sposob koloru - bo przeciez tresci tam nie ma - dlatego nie mozna go mordowac
    niebieskim brzydkim i brudnym zafarbem.
    99% zdjeci pokazanych w siecie pt. " zdjecia nocne " " zdjecia wieczorne " sa zle
    zbalansowane. I z takich wzorcow ludzie korzystajac nie zdajac sobie sprawy , ze to
    nieczysta gra w blednej tonacji.