-
51. Data: 2010-06-11 10:32:25
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
news:slrni12lob.nph.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke
> <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:
>
>> Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.
>
> Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
> prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
> wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).
Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z
zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym
uwierzyl. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
52. Data: 2010-06-11 10:34:06
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
news:slrni12d80.ema.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>
> Który to środek ciężkości obniżany jest najpierw cudacznym
> silnikiem, a potem podnoszony wysokim zawiasem (Forester,
> Outback).
Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym
motorem.
>> Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo
>> przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI,
>
> O, właśnie to.
Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :>
Pozdrawiam
Kamil
-
53. Data: 2010-06-11 11:10:09
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2010-06-11 08:40, Piotr Klimek pisze:
>> Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
>> wyczuwa.
>
> Czuwa nad tym jakas elektronika?
Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:
http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes
.htm
Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
tegoroczna.
> Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
> normalnej eksploatacji roznicy?
W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)
T.
-
54. Data: 2010-06-11 11:53:05
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
news:slrn.pl.i13mjq.u4n.usenet@piko.homelinux.net...
> Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
> normalnej eksploatacji roznicy?
Wystarczy, ze ja na letnich oponach wyjezdzalem z osniezonego parkingu, na
ktorym ludzie z FWD i zimowkami musieli biegac z szufla. Nie wspominajac o
zabawie na sniegu za miastem, gdzie kolege z mocnym FWD co chwile
wyciagalismy z zaspy.
Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu
bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica
utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest
czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde
poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie
czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym
kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
55. Data: 2010-06-11 12:22:51
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 11 Jun 2010 10:53:05 +0100) ktos podajacy sie za kamil
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
>> normalnej eksploatacji roznicy?
>
> Wystarczy, ze ja na letnich oponach wyjezdzalem z osniezonego parkingu, na
> ktorym ludzie z FWD i zimowkami musieli biegac z szufla. Nie wspominajac o
> zabawie na sniegu za miastem, gdzie kolege z mocnym FWD co chwile
> wyciagalismy z zaspy.
Moje pytanie dotyczylo raczej polaczenia AWD w Subaru z ASB, o 'zwyklych'
zaletach AWD wiem.
> Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu
> bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica
> utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest
> czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde
> poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie
> czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym
> kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :)
Na codzien jezdze 120 konnym V2 na dwoch kolach (Suzuki SV1000S), wiec mozna przyjac,
ze
jakiestam wyczucie w prowadzeniu pojazdow, ktore gwaltownie traca przyczepnosc
posiadam :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
-
56. Data: 2010-06-11 12:31:05
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 11 Jun 2010 11:10:09 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
>>> wyczuwa.
>>
>> Czuwa nad tym jakas elektronika?
>
> Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
> opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:
>
> http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes
.htm
Porownujac te dwa opisy:
#v+
MODELS WITH FOUR-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSIONS . ACTIVE ALL-WHEEL DRIVE:
An electronically controlled variable transfer clutch and limited-slip
rear differential distribute power to where traction is needed. Sensors
monitor parameters such as wheel slippage, throttle position, and braking
to help determine torque distribution and direct it to the wheels with
optimum traction.
MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION . VARIABLE TORQUE
DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an
electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but
through a planetary-type center differential and a viscous-type
limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured
at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear.
Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive.
#v-
Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest ASB 5 biegowa. Czyli w przypadku
Legacy/Outback roczniki 2003-2009.
> Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
> mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
> tegoroczna.
>
>> Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
>> normalnej eksploatacji roznicy?
>
> W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
> zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
> napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)
Nie neguje sensownosci napedu AWD, po prostu jestem ciekaw czy nie strace
jego zalet w przypadku polaczenia go z ASB, zwlaszcza ta 4 biegowa.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
-
57. Data: 2010-06-11 20:19:27
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 10 Jun 2010 23:40:10 +0200, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:
> Robert Rędziak pisze:
>
>> Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
>> prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
>> wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).
>
> Z tym się mogę zgodzić, przez 90% czasu jazdy napęd tylnego mostu nie
> jest w ogóle potrzebny... ale też nigdy nie wiesz, kiedy się przyda.
Gdybym to ja kupował AWD, to tylko stałe (lub jakieś wymyślne,
ze wektorowaniem momentu), bo tym się fajnie jeździ. Ale do
wygrzebania się z zaspy wystarcza napęd dołączany. I ma też taką
zaletę, że w dobrych warunkach nie pochłania haraczu w paliwie.
> "(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) "
>
> Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa
> i jaki to był model? :-)
Tylko nie zapominaj, że to nie był offroad, a zwyczajna droga
asfaltowa. I ostatnia zima.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
58. Data: 2010-06-11 20:22:10
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 11 Jun 2010 06:47:34 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac
> tego samochodu na tor, ani startowac w KJSach ale lubie dynamiczna jazde
> a gdy spadnie snieg to pojawia mi sie banan na twarzy.
Jazda w kapeluszu to jazda w kapeluszu. Z dala od ryzyka, z dala
od wszelkich podniet. Z punktu A do punktu B, aby dotrzeć.
Ewentualnie żeby wygodnie było.
> Jesli wiec podczas
> takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za
> mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac
> z ASB.
Ale nowoczesne napędy to robią (DCCD-A, X-drive, SH-AWD czy S-AWC
z Evo). Najważniejsze jest to, w jaki sposób to robią.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
59. Data: 2010-06-11 20:23:17
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 11 Jun 2010 09:32:25 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
> Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z
> zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym
> uwierzyl. :)
Tej zimy Subaraki też miały problemy. Na taką zimę to się nadaje
sprzęt przeprawowy ;>
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
60. Data: 2010-06-11 20:31:27
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 11 Jun 2010 09:34:06 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
> Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym
> motorem.
Przy czym SUV i tak nigdy nie będzie mistrzem winkli, więc mi to
ryba i biorę np. Outlandera (których w zeszłym roku pewnie
sprzedało się więcej niż wszystkich Subaraków razem wziętych).
> Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :>
Jakby mnie było stać i miałbym kupić coś z klasy brzydkiego
sedana z tandetnym wnętrzem i napędem na sterydach, to kupiłbym
Evo. Tańsze, szybsze, o wiele więcej wymagające. A gdybym po
prostu miał wydać dwie setki na nowe auto, to kupiłbym 135i.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.