-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highw
inds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <oftaqi$vec$1@dont-email.me> <dd2v0jvyhknr$.yub7nn4jly09.dlg@40tude.net>
<ofues6$rir$2@node1.news.atman.pl> <ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl>
<m...@4...com>
In-Reply-To: <m...@4...com>
Subject: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
Date: Mon, 22 May 2017 19:46:23 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 71
Message-ID: <592323f1$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.163.39
X-Trace: 1495475185 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5146 83.30.163.39:56894
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3518664409
X-Received-Bytes: 3656
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605579
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m6q5ic54qk0shddgsqr1ik9h3gv7fhe5jv@4ax.
com...
Mon, 22 May 2017 12:42:46 +0200, w <ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl>,
Liwiusz
<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
> W dniu 2017-05-22 o 12:34, Shrek pisze:
>> > A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę
>> > "zapieradalać,
>> > żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"
>
>> Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu.
>> Podejrzewam,
>> że można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.
>Tylko jeszcze trzeba było udowodnić, że nagłe udarowe uderzenie
>(zapewne z
>większą siłą, ale krócej działające) jest lepsze niż słabsze, ale w
>dłuższym
>czasie.
>I sprawdzić efekt oddziaływania na oponę oraz zawieszenie.
Ale to nie tak.
Jedzies sobie np 30m/s (108km/h). Dziura ma pol metra dlugosci, no
powiedzmy 60cm dla rownego rachunku.
Kolo z piasta itp wazy 30kg, a sprezyna naciska 300kG.
Kolo wjezdza w dziure, i zaczyna opadac 10g, czyli 100m/s^2.
Bez amora i stabilizatora, ruchem jednostajnie przyspieszonym, po 20ms
bedzie 2cm nizej.
Fragment obwodu opony przyzwyczajony do tego, ze co obrot wali o
asfalt.
Ugina sie przy tym o pare cm, i te 2 cm wiecej nie zrobia na nim
wiekszego wrazenia, bo ciagle jest spory zapas.
Tak samo, jakbys przejechal 2 cm prog na jezdni, czy np 2cm
sfrezowanie przy remoncie.
A pojedziesz 50, czasu opadania bedzie dwa razy wiecej, co w
uproszczeniu da nam 8 cm opadniecia ... i sie okaze, ze krawedz felgi
juz jest ponizej poziomu asfaltu za dziura.
przejedziesz przez 8cm kraweznik z predkoscia 50 ? Czy wolisz 2cm z
predkoscia 100 ?
Gorzej, jak dziura ma poltora metra. Wtedy trzeba bylo zwolnic do 20
... albo przyspieszyc do 200 :-)
Sie kiedys zastanawialem, czy amortyzator nie powinien stawiac innego
oporu w obie strony ... ale to by chyba doprowadzilo do zmiany
wysokosci na bruku.
A moze jakies uzaleznienie od wysuniecia ?
Oczywiscie elektronika bedzie bardziej uniwersalna.
J.
P.S. Sobie cos przypomnialem - zawieszenie aktywne Bose
https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
https://youtu.be/at8ppp2pIvs?t=199
https://youtu.be/3KPYIaks1UY?t=81
Ale to chyba nigdzie nie bylo seryjnie montowane.
A moze i bylo
https://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0
https://www.youtube.com/watch?v=940wGYCeQ68
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.17 21:03 Marcin
- 24.05.17 21:54 J.F.
- 24.05.17 22:13 Shrek
- 25.05.17 16:20 J.F.
- 25.05.17 23:16 T.
- 26.05.17 06:45 Shrek
- 27.05.17 08:27 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.17 12:17 robot
- 29.05.17 12:24 Liwiusz
- 29.05.17 15:31 RadoslawF
- 29.05.17 17:57 WW
- 29.05.17 21:04 J.F.
- 29.05.17 21:51 r...@k...pl
- 29.05.17 22:10 007
- 30.05.17 11:32 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe