eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord przeskakuje przez dziury w jezdniRe: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
  • Data: 2017-05-22 19:46:23
    Temat: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:m6q5ic54qk0shddgsqr1ik9h3gv7fhe5jv@4ax.
    com...
    Mon, 22 May 2017 12:42:46 +0200, w <ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl>,
    Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):
    > W dniu 2017-05-22 o 12:34, Shrek pisze:
    >> > A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę
    >> > "zapieradalać,
    >> > żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"
    >
    >> Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu.
    >> Podejrzewam,
    >> że można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.

    >Tylko jeszcze trzeba było udowodnić, że nagłe udarowe uderzenie
    >(zapewne z
    >większą siłą, ale krócej działające) jest lepsze niż słabsze, ale w
    >dłuższym
    >czasie.
    >I sprawdzić efekt oddziaływania na oponę oraz zawieszenie.

    Ale to nie tak.
    Jedzies sobie np 30m/s (108km/h). Dziura ma pol metra dlugosci, no
    powiedzmy 60cm dla rownego rachunku.

    Kolo z piasta itp wazy 30kg, a sprezyna naciska 300kG.
    Kolo wjezdza w dziure, i zaczyna opadac 10g, czyli 100m/s^2.
    Bez amora i stabilizatora, ruchem jednostajnie przyspieszonym, po 20ms
    bedzie 2cm nizej.

    Fragment obwodu opony przyzwyczajony do tego, ze co obrot wali o
    asfalt.
    Ugina sie przy tym o pare cm, i te 2 cm wiecej nie zrobia na nim
    wiekszego wrazenia, bo ciagle jest spory zapas.
    Tak samo, jakbys przejechal 2 cm prog na jezdni, czy np 2cm
    sfrezowanie przy remoncie.

    A pojedziesz 50, czasu opadania bedzie dwa razy wiecej, co w
    uproszczeniu da nam 8 cm opadniecia ... i sie okaze, ze krawedz felgi
    juz jest ponizej poziomu asfaltu za dziura.

    przejedziesz przez 8cm kraweznik z predkoscia 50 ? Czy wolisz 2cm z
    predkoscia 100 ?

    Gorzej, jak dziura ma poltora metra. Wtedy trzeba bylo zwolnic do 20
    ... albo przyspieszyc do 200 :-)

    Sie kiedys zastanawialem, czy amortyzator nie powinien stawiac innego
    oporu w obie strony ... ale to by chyba doprowadzilo do zmiany
    wysokosci na bruku.
    A moze jakies uzaleznienie od wysuniecia ?

    Oczywiscie elektronika bedzie bardziej uniwersalna.

    J.

    P.S. Sobie cos przypomnialem - zawieszenie aktywne Bose

    https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
    https://youtu.be/at8ppp2pIvs?t=199
    https://youtu.be/3KPYIaks1UY?t=81

    Ale to chyba nigdzie nie bylo seryjnie montowane.

    A moze i bylo
    https://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0
    https://www.youtube.com/watch?v=940wGYCeQ68




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: