-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Flatter
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <59c7c0f0$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<1oj69c17d8bcl$.ocpqtwbl9aor$.dlg@40tude.net>
<59c7ef91$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
<59c7f8f7$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
<1dg0yc92fo41o.1w28fw6yx7imv$.dlg@40tude.net>
<59c81e44$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<59c8db5f$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
<59c8e729$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<59c9043d$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Mon, 25 Sep 2017 17:50:53 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <59c9043d$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 50
Message-ID: <59c925e0$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.132.229
X-Trace: 1506354656 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15192 83.6.132.229:54604
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3309
X-Received-Body-CRC: 2927455731
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39590
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-09-25 o 15:27, J.F. pisze:
>
> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:59c8e729$0$5153$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2017-09-25 o 12:33, J.F. pisze:
>>>> Wymuszenie drgań powstaje od spływających wirów Karmana
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Vortex-induced_vibrati
on
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_vorte
x_street
>>
>>> Tu nic nie pisza o flatterze, a w hasle flatter nic nie pisza o
>>> Karmanie.
>>> Ale nie upieram sie.
>>
>
>> Klasyczne wiry Karmana dotyczą opływu walcowego filaru mostu na rzece.
>> Dla wirów innych profili nazwa może być inna.
>> Ale nie upieram się.
>
> Z kolei w hasle Flatter pisza o dodatnim sprzezeniu zwrotnym, co
> wyobrazam sobie tak, ze np skrzydlo sie wychyla (liczac od osi
> podluznesj), rosnie kat natarcia, powstaje wieksze sila nosna, byc moze
> tez moment tej sily, ktora powoduje dalsze wychylenie i wzrost sily
> nosnej, az dojdziemy do jakiejs granicy, ze sprezystosc odchyli w
> przeciwna strone, sila nosna spada, calosc gnie sie w przeciwna strone.
>
> Tu nie trzeba "dopasowac oscylacji do rezonansu wlasnego", bo niejako
> sama sie dopasowuje.
Dla płata zdefiniowano odwrotną ścieżkę wirów Karmana.
Reverse Karman vortex street from an oscillating airfoil.
https://www.researchgate.net/figure/274994152_fig8_F
igure-8-Aerodynamic-forces-and-reverse-Karman-vortex
-street-from-an-oscillating
>
> Ale nie upieram sie. Zreszta jak widac zjawisko zalezy od predkosci,
> wiec z tym samodopasowaniem nie jest tak prosto.
>
Najbardziej, bo aktywnie, wykorzystuje sprzężenie zwrotne ryba.
Tu widać podobieństwo ścieżek wirowych słupa i ryby:
http://www.vortexpowerdrive.com/images/FishandBBswim
ming.jpg
http://www.vortexpowerdrive.com/Science.html
Delfiny nie pływają za statkami dla towarzystwa, tylko aktywnie
wykorzystują wiry do przemieszczania się.
https://www.researchgate.net/figure/264873332_fig3_F
ig-46-Karman-vortex-gait-The-fish-is-swimming-direct
ly-behind-a-bluff-body-which-is
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.17 20:34 4...@g...com
- 26.09.17 18:55 J.F.
- 28.09.17 11:18 Pawel \"O'Pajak\
- 28.09.17 11:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=