    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Filtr podczerwieni
    Date: Tue, 11 May 2010 02:40:45 +0200

    On Sun, 09 May 2010 17:13:33 +0200, dominik wrote:

    >To inne urządzenie miało swój filtr IR? :)

    A ktoz to wie .. dwie komorki i jedna malpka panasonica .. chyba maja.

    >Chwila, o jakiej szybce teraz mówisz? O tej wyjętej z aparatu,

    O tej z aparatu, czyli filtrze IR.

    przyjrzalem sie jeszcze raz .. widziana aparatem dioda w pilocie jest
    bardzo jasna. A te aparaty chyba filtr IR jednak maja.
    Czyli boje sie pomyslec jak wyglada obraz bez filtra - coz to za super
    dioda led.

    Mialem kiedys taka kamere B&W bez dodatkowych fitrow - pilot byl
    porownywalny co do jasnosci z papierosem. Od zapalki zas wariowala
    kompletnie.

    >To o czym pisałem wyżej to po prostu bardzo silne źródło światła o
    >długości fali ok. 900nm. Mam też lampkę która świeci ok. 1000nm. Obie są
    >do zobaczenia przez filtr 850nm, ten drugi przez 950nm. Przez taki filtr
    >nie widać chociażby słońca :)

    Ale przeciez Slonce promieniuje w calym pasmie i na 1000nm tez.

    O to sie juz kiedy pytalem - ile bliskiej podczerwieni jest otoczeniu
    ? Slonce przeciez promieniuje niemalo, to czemu piloty uzywaja IR ?
    I czemu aparaty dzialaja a nie widza poswiaty od IR ?
    No - dzieki fitrowi, ale w/w kamerka widziala podnie jak oko. Choc z
    wyjatkami - np szary/zolty papie pakowy okazywal sie mocno
    przezroczysty.

    J.