  • Data: 2010-05-11 12:04:41
    Temat: Re: Filtr podczerwieni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <b...@t...be>
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No właśnie pewnie by mogły.

    W sumie to jak pamietam RONJA pracowala w widzialnym.
    Moze bliska IR jest jakos tlumiona w atmosferze i dochodzi jej
    mniej ?

    Zdjecia w podczerwieni sugeruja ze jednak troche dochodzi, ktos ma
    moze informacje chocby orientacyjnie ile razy mniej czy wiecej jest
    ?
    Chocby z parametrow ekspozycji.

    > I diody IRED sa dobre i tanie - tu niestety trudno dojsc do
    > rzetelnych informacji, typu np sprawnosc IRED i sprawnosc
    > czerwonej
    > LED.
    >Z drugiej strony podczerwone świecą przy najmniejszym prądzie też.
    >Niebieskie (i z tego co pamiętam cokolwiek w górę pasma)
    >potrzebuje
    >stosunkowo więcej.

    Napiecia nie pradu. W zasadzie bez roznicy, poza tym ze trzeba by
    bylo do pilota wiecej bateryjek zapakowac, albo jakas przetwornice
    w nim robic - w sumie to trywialna.

    >Jak się to ma do efektywności już nie wiem, ale w
    >bateryjnych urządzeniach lepiej zapalić coś przy 15mA co świeci
    >'wystarczająco' niż zapalać 'efektywne' niebieskie, o powiedzmy
    >wymaganiach 30mA.

    Cos takiego jak 'prad ciemny' kojarzy mi sie ze jest, ale to chyba
    nie te wartosci. Diodki swieca i przy mniejszych pradach, zreszta w
    pilocie mozna dawac nawet dosc duzy.

    J.