  • Data: 2010-05-11 09:49:54
    Temat: Re: Filtr podczerwieni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <b...@t...be>
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > O to sie juz kiedy pytalem - ile bliskiej podczerwieni jest
    > otoczeniu
    > ? Slonce przeciez promieniuje niemalo, to czemu piloty uzywaja IR
    > ?

    >Można łatwo filtrować takie szumy; nadajnik zwykle mruga diodą z
    >określoną częstotliwością (36, 38kHz) i na tej częstotliwości jest
    >często dopiero modulowana przesyłana informacja. Słońce, zapałki,
    >ludzie etc. nie mają tendencji do mrugania (aż takiego).

    Ale to samo dziala w swietle widzialnym. Czemu piloty nie pracuja w
    widzialnym ?
    No chyba ze fotodiody krzemowe sa dobre i tanie w IR - a tak
    jest - maksimum czulosci krzemu to ~900nm.
    I diody IRED sa dobre i tanie - tu niestety trudno dojsc do
    rzetelnych informacji, typu np sprawnosc IRED i sprawnosc czerwonej
    LED.

    W ogole patrzac w dane to mam ostatnio wrazenie ze rekordy
    sprawnosci bija diody niebieskie czy UV - oraz budowane na ich
    bazie diody biale.

    No i moze to lepiej ze pilot nie blyska po oczach.

    J.