eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFantomowe korki na drogach szybkiego ruchu - jaka przyczyna? › Re: Fantomowe korki na drogach szybkiego ruchu - jaka przyczyna?
    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fantomowe korki na drogach szybkiego ruchu - jaka przyczyna?
    Date: Fri, 21 Aug 2015 14:12:12 +0200

    W dniu 21.08.2015 o 13:03 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > W normalnej jezdzie ludzie w miare rowno za soba jada.
    > Raz jeden widzialem np prawie tak jak na filmie - jechala sobie
    > ciezarowka, za nia sznurek aut ... no i te kilkaset m dalej sceny jak na
    > filmie.

    Ja co jakiś czas widuję takie sytuacje.
    Droga po jednym pasie w każdym kierunku. Jedzie sobie ciężarówka (czy coś
    innego wolnego) ze stałą prędkością, za nią sznurek aut. Na przeciwnym
    pasie robi się luka więc zaczynają wyprzedzać, kolumna przyspiesza. Luka
    jednak się kończy więc kto nie wyprzedził, musi zwolnić i schować się za
    ciężarówką. Kolejni zwalniają sporo poniżej prędkości ciężarówki. Myślę,
    że to sytuacja dość typowa.
    Zresztą taka sytuacja się zdarza niezależnie od pierwotnej przyczyny
    hamowania jeśli kolejni hamują ostrzej (zwalniają bardziej) niż
    poprzednik. Jedyna rada: hamować jak najwcześniej aby jak najmniej musieć
    zmniejszać prędkość.

    --
    SW3
    ----