  • 1. Data: 2009-05-06 17:18:44
    Temat: Falcon 85mm f1.4 - opinie ?
    Od: ryszardbocian <r...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Chciałbym zapytać, czy ktoś z Was używał obiektywu Falcon 85mm f1.4,
    który ostatnio pojawia się na Allegro (http://allegro.pl/
    item627914637_falcon_85mm_f1_4_canon_500d_450d_400d_
    50d_40d_5d.html).

    Rozumiem, że to jakaś chińszczyzna, jestem także świadom braku
    autofocusa. Nie ma zamiaru kupować takiego wynalazku, ponieważ uważam
    że są ciekawsze oferty za te pieniądze, ale interesuje mnie czy ktoś
    ma jakieś doświadczenia w tej materii.

    pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2009-05-06 17:23:11
    Temat: Re: Falcon 85mm f1.4 - opinie ?
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "ryszardbocian" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ----------

    http://optyczne.pl/157.1-Test_obiektywu-Samyang_85_m
    m_f_1.4_Aspherical_IF_.html

    Oto test

  • 3. Data: 2009-05-06 18:18:17
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha ryszardbocian napisał tak:

    > Nie ma zamiaru kupować takiego wynalazku, ponieważ uważam
    > że są ciekawsze oferty za te pieniądze

    Jezeli to to samo co Samyang 85/1.4 (a wyglada identycznie) to jest to
    swietny obiektyw, za ta cene ciezko znalezc cos o lepszej jakosci.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 4. Data: 2009-05-07 07:21:39
    Od: j...@g...pl

    On 6 Maj, 19:18, ryszardbocian <r...@g...com> wrote:

    > Rozumiem, że to jakaś chińszczyzna, jestem także świadom braku
    > autofocusa. Nie ma zamiaru kupować takiego wynalazku, ponieważ uważam
    > że są ciekawsze oferty za te pieniądze,

    Jakie są te ciekawe oferty.

    PS.
    Ostatnio oglądałem porównanie tego koreańca z C 85mm/1.2 (jedyne
    9000zł jakby ktoś nie wiedział). Wniosek był taki, ze koreaniec poza
    brakiem AF ( i f=1.2) w niczym nie ustępuje Canonowi, a nawet chwilami
    jest lepszy.

  • 5. Data: 2009-05-07 09:17:09
    Od: ryszardbocian <r...@g...com>

    On May 7, 9:21 am, j...@g...pl wrote:

    > Jakie są te ciekawe oferty.

    Myślę, że przy założeniu braku autofocusa coś da się znaleźć.
    http://allegro.pl/item625333202_portretowy_helios_40
    _85_1_5_85mm_f_1_5.html

  • 6. Data: 2009-05-07 10:31:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "ryszardbocian" napisał
    > Rozumiem, że to jakaś chińszczyzna, jestem także świadom braku
    > autofocusa.

    A braku sterowania przysłoną też jesteś świadom ?
    Nie wiem co bardziej bolesne, ślepienie w matówkę czy ślepienie w ciemną
    matówkę ? ; ))))

    adam

  • 7. Data: 2009-05-07 11:02:00
    Od: ryszardbocian <r...@g...com>

    > A braku sterowania przysłoną też jesteś świadom ?
    > Nie wiem co bardziej bolesne, ślepienie w matówkę czy ślepienie w ciemną
    > matówkę ? ; ))))

    Akurat w takim obiektywie manualna przysłona i ostrość mają sens.
    Obiektywu portretowego zwykle używam przy niewielkich wartościach
    przysłony, tak więc problem nie jest bardzo bolesny.
    Dodatkowo fotografowane obiekty raczej nie poruszają się zbyt
    intensywnie, tak więc jest sporo czasu na ustawienie ostrości przy
    otwartej przysłonie i ewentualne jej przymknięcie.
    Oczywiście wszystko zależy od tego co chcesz fotografować. Robiłem
    zdjęcia psów na wystawie całkowicie manualnym obiektywem portretowym i
    wymagało to już nieco wysiłku.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-05-07 11:31:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]

    Oczywiście wszystko zależy od tego co chcesz fotografować. Robiłem
    zdjęcia psów na wystawie całkowicie manualnym obiektywem portretowym i
    -------------------------------

    No właśnie.
    Wogole pomysł z tymi 85 jest ciekawy ale byłby chyba ciekawszy gdyby zamiast
    85 zrobili 50/1,4.
    Choć wtedy byłoby cięzko bo w tej ogniskowej i z takim światłem to już jest
    w czym wybierać.

    Co do przymykania przysłony - to zalezy od preferencji ale ja autentycznie
    nie trawiłem tej czynności. Dla mnie to całkowicie dyskwalifikowało zabawę.
    Teraz w G1 to jest kompletnie inna bajka.

    adam

  • 9. Data: 2009-05-07 14:18:12
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "ryszardbocian" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On May 7, 9:21 am, j...@g...pl wrote:
    > On 6 Maj, 19:18, ryszardbocian <r...@g...com> wrote:
    >Myślę, że przy założeniu braku autofocusa coś da się znaleźć.
    >http://allegro.pl/item625333202_portretowy_helios_4
    0_85_1_5_85mm_f_1_5.html
    Stary obiektyw bez gwarancji, minimalnie ciemniejszy, prawie dwa razy cięższy
    (950g vs 513g). Pewnie trochę tańszy jak się upoluje, ale czy lepszy?

  • 10. Data: 2009-05-07 15:31:21
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    40_85_1_5_85mm_f_1_5.html

    > Stary obiektyw bez gwarancji, minimalnie ciemniejszy, prawie dwa razy
    > cięższy (950g vs 513g). Pewnie trochę tańszy jak się upoluje, ale czy
    > lepszy?

    wiesz bo to rarytas jest - okazja biez i sie nie zastanawiaj nawet :)
    http://www.allegro.pl/item622939647_aj_jasny_portret
    owy_helios_40_2_1_5_85_jak_nowy.html

    Roger