  • 11. Data: 2009-05-07 19:05:50
    Temat: Re: Falcon 85mm f1.4 - opinie ?
    Od: ryszardbocian <r...@g...com>

    On 7 Maj, 16:18, "gebi" <g...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "ryszardbocian" <r...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:011f0fd9-f5c7-4050-a81f-cef14627c42d@
    l28g2000vba.googlegroups.com...
    0_85_1_5_85mm_f_1_...

    > Stary obiektyw bez gwarancji, minimalnie ciemniejszy, prawie dwa razy cięższy
    > (950g vs 513g). Pewnie trochę tańszy jak się upoluje, ale czy lepszy?

    Wiek nie jest tu problemem. W tego typu obiektywie raczej niewiele
    jest elementów do psucia a i konstrukcja solidna. Różnica pomiędzy 1.4
    i 1.5 nie jest mocno odczuwalna.
    Ocena zdjęć to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje, ale są tacy
    co twierdzą, że Helios jest królem portretu. Ja także się do nich
    zaliczam. Nie jest to może obiektyw do wszystkiego ale widziałem kilka
    fotek, które powaliły mnie na kolana.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-05-07 19:09:05
    Od: ryszardbocian <r...@g...com>

> [...]
    > co twierdzą, że Helios jest królem portretu. Ja także się do nich
    > zaliczam. Nie jest to może obiektyw do wszystkiego ale widziałem kilka

    Oczywiście nic nie ujmując temu Falconowi, który wygląda na kawał
    porządnego obiektywu. Jak widzę, nie ma na razie tutaj nikogo kto by
    go używał ?
    Miejmy nadzieję, że sprzedaż jednak się rozkręci.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-05-08 06:40:46
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Miejmy nadzieję, że sprzedaż jednak się rozkręci.

    Raczej tak... Wlasnie trafilem na plote, ze to szkielko
    niebawem trafi do sklepow takze jako Vivitar Series-1.

    Pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2009-05-08 07:15:58
    Od: j...@g...pl

    On 7 Maj, 11:17, ryszardbocian <r...@g...com> wrote:

    > Myślę, że przy założeniu braku autofocusa coś da się
    znaleźć.http://allegro.pl/item625333202_portretowy_h
    elios_40_85_1_5_85mm_f_1_...

    No to poproszę 5 szt (dla mnie i moich 4 kolegów). Prośiłbym jedynie o
    egzemplarze z mniej wytartą obudową.

  • 15. Data: 2009-05-08 07:16:58
    Od: j...@g...pl

    On 7 Maj, 12:31, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik "ryszardbocian" napisał

    > A braku sterowania przysłoną też jesteś świadom ?
    > Nie wiem co bardziej bolesne, ślepienie w matówkę czy ślepienie w ciemną
    > matówkę ? ; ))))

    W wersji na Pentaxa jest sterowanie (domykanie) przysłony.

  • 16. Data: 2009-05-08 09:33:27
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha ryszardbocian napisał tak:

> [...]
    > co twierdzą, że Helios jest królem portretu. Ja także się do nich
    > zaliczam. Nie jest to może obiektyw do wszystkiego ale widziałem kilka

    Noo, 'krol portretu' to jednak okreslenie mocno na wyrost ;)
    Owszem, Helios jest zacnym szklem, ale z tym gloryfikowaniem to ostroznie...

    Oczywiscie nie namawiam Cie, ale ten Samyang bywa czasem porownywany do
    nowych Zeissow i patrzac po efektach moze byc to niekiedy calkiem
    uzasadnione.

    Na forum Pentaksa jest duzy watek o tym obiektywie, wypowiadaja sie tez
    ludzie ktorzy go uzywaja: http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=19281

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 17. Data: 2009-05-08 11:16:50
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

[...]

    ________

    sam mam ochote go przetestowac i jak go wyrwe od dostawcy
    na dzien chetnie oblukam i zdam relacje. Z pierwszej reki juz
    slyszalem, zejest bardzo ostry.

    Roger