  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Falcon 85mm f1.4 - opinie ?
    Date: Thu, 7 May 2009 13:31:20 +0200

    Użytkownik "ryszardbocian" napisał
    > A braku sterowania przysłoną też jesteś świadom ?
    > Nie wiem co bardziej bolesne, ślepienie w matówkę czy ślepienie w ciemną
    > matówkę ? ; ))))

    Akurat w takim obiektywie manualna przysłona i ostrość mają sens.
    Obiektywu portretowego zwykle używam przy niewielkich wartościach
    przysłony, tak więc problem nie jest bardzo bolesny.
    Dodatkowo fotografowane obiekty raczej nie poruszają się zbyt
    intensywnie, tak więc jest sporo czasu na ustawienie ostrości przy
    otwartej przysłonie i ewentualne jej przymknięcie.
    Oczywiście wszystko zależy od tego co chcesz fotografować. Robiłem
    zdjęcia psów na wystawie całkowicie manualnym obiektywem portretowym i
    wymagało to już nieco wysiłku.

    No właśnie.
    Wogole pomysł z tymi 85 jest ciekawy ale byłby chyba ciekawszy gdyby zamiast
    85 zrobili 50/1,4.
    Choć wtedy byłoby cięzko bo w tej ogniskowej i z takim światłem to już jest
    w czym wybierać.

    Co do przymykania przysłony - to zalezy od preferencji ale ja autentycznie
    nie trawiłem tej czynności. Dla mnie to całkowicie dyskwalifikowało zabawę.
    Teraz w G1 to jest kompletnie inna bajka.

    adam