  • 161. Data: 2010-04-07 22:25:51
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:slrnhrppgk.t1n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze, że istniejet też szkoła zakroczymska (ku której skłania
    > się niżej podpisany) głosząca że jak słońce stoi blisko zenitu, to
    > najlepiej jest leżeć w cieniu i popijać coś dobrego przez słomkę.
    > Szkoła ta zakłada również, że dobrze jest unmikać nienaturalnie wysokich
    > poziomów UVA niewystępujących normalnie w przyrodzie, a łatwych do
    > uzyskania przy pomocy sztucznych źródeł.

    > Chyba że w górach. Na poziomie morza (ale tylko w godzinach
    > okołopołudniowych) UVC występuje w ilościach niewpływających
    > na organizm. A nad morzem Martwym (głęboka depresja) nie ma

    Dzięki za tak szczegółowy wykład. Sprawdziłem, faktycznie masz rację.
    Zmieniam poglądy :)

  • 162. Data: 2010-04-07 22:34:57
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@l...pol.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz że dzwonią... W zakładach w których używa się maszyn wirujących
    > oświetlenie lampami wyładowczymi robi się trójfazowo - to o czym piszesz
    > to półśrodek. Czasem wręcz na każdej fazie wiszą oprawy z opisanym przez
    > ciebie układem przesuwnika fazy.

    Zasilane 3-fazowo rury w jednej obudowie ?
    Tzn. jest kilka rur w jednej obudowie i zasilane one są z 3 różnych faz ?
    Zasilanie kilku lamp na hali z kilku faz tak, ale jeszcze nie spotkałem
    opraw, do których doprowadza się 3 fazy.

  • 163. Data: 2010-04-08 00:55:03
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Powiedz mi jeszcze, gdzie kubić Ubik, bo trochę się postarzałem i
    > słaby jestem - przyda mi się. Tylko nie pisz, że to fikcja literacka
    > wymyślona przez schizofrenicznego, pijanego i naćpanego
    > artystę-tumanistę - to przecież niemożliwe, zeby ktoś z takim IQ mógł
    > to sobie tylko wymyślić.

    ubik paradoksalnie kupisz w kazdej aptece:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ubichinon

    pamietaj ze dick sporo wyolbrzymial - podobnie jak tv. z zepsutym
    potencjometrem jasrkawosci albo ci sciemni obraz , albo tak rozjasni ze
    ciemny pokoj bedzie wydawac sie jasno .
    ad. np. ubika - w jego czasach reklamowano toto jako supersrodek
    odmladzajacy, wydluzajacy zycie zwierzat laboratoryjnych o ponad 20% (szkoda
    ze opierano sie na badaniach wybranych gatunkow ;) bylo mase reklam w jego
    czasach tego 'super eliksiru mlodosci' no i stad ubik w kremie itd...

    sama powiesc 'ubik' jest odpowiednio przerysowana zeby zrozumiec chyba
    ironie i odniesienia z kultury masowej, oraz ze ten 'ksiazkowy' ubik z
    prawdziwym ubiquinonem ma niewiele wspolnego poza 'wyimaginowanym'
    dzialaniem sugerowanym przez marketing.
    no ale zeby czytac tego typu literature trzeba miec spory zapas krytycznego
    myslenia...

  • 164. Data: 2010-04-08 01:01:44
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Atlantis wrote:

    > Ależ nie, w żadnym wypadku. Przecież piszę wyraźnie.
    > To była taka drobna dygresja odnośnie naprawiania urządzeń lampowych, a
    > raczej ciągłego psucia się lamp w trakcie eksploatacji i kroków jakie
    > podejmowali wtedy zwykli ludzie. :)
    > Na początku tego wątku użyłem określenia "złote lata polskiej
    > elektroniki". Na pewno nie chodziło mi o rok 1951 w USA. :P
    >
    > Uważam natomiast, że realistyczna powieść Dicka, który wówczas chyba
    > jeszcze miał przed sobą problemy psychiczno-narkotykowe w miarę realnie
    > oddaje stosunki klient-serwis tym miejscu i czasie. ;)

    w jego czasach latwiej tez bylo po prostu... isc do tego typu warsztatu
    i dowiedziec sie o proces (dick bez problemu zasuwal po bibliotece
    uniwersyteckiej w tematyce cybernetyki wiec podejrzewam ze nie trzeba bylo
    mu 2x tlumaczyc) niz cpac amfe i wymyslac skomplikowana aparature ;)
    oczywiscie specjalnie po to zeby 60 lat pozniej wprowadzac tym zmyslonym
    opisem w blad elektronikow ;) teoria spisku lepsza niz watpienie ze jeden
    pisarz to byc moze 3 (nawet wspolczesnie nie wszystko co pisze dany pisarz
    jest 100% jego autorstwa.. nie raz przeciez 'mlodzi' lubia podpinac sie pod
    'znane nazwisko' zamiast samemu zmudnie wyrabiac 'renome')

  • 165. Data: 2010-04-08 01:21:38
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Pszemol wrote:

    > "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > Nie ręczę za żadną, włącznie z Silesia...
    > Każda bowiem może mieć wadę fabryczną.
    > Twierdzę tylko tyle, że nie ma powodów aby przypuszczać
    > że lodówka kupiona dziś będzie bardziej zawodna niż ta sprzed 20 lat.

    no wlasnie. ja nie recze zwyczajnie po zajrzeniu na mechanizm i po szybkim
    szukaniu w google - zadziwiajaco duzo ludzi ma problemy.

    stary szmelc to jednak stary szmelc , moja 'sniezka' nie jest jakims
    odosobnionym przypadkiem, takich lodowek bylo (i nadal jest) duzo.
    nawet glupia wyprawa do zakladu naprawczego AGD da ci podobne wyniki -
    zapytaj 'pana jozia' co sie psuje w 'sniezkach' i ew. jaka marke by polecil
    z tego co teraz jest na rynku, coby osiagnelo chociaz te 20 lat...

    ad tablicowki - swieci. poki co unia nie zabrania, ale jak maja stopniowo
    wycofywac... w lodowce luzik, ledy to znikomy koszt (oszczednosc tez
    znikoma), chociaz i tak 1)znalezc leda we wlasciwej oprawce 2)jesli nie da
    rady - trzeba ja zrobic ... - i juz wymiana zarowki w lodowce = min 20
    ziko...

    ale juz budujac aparature w ktorej takich 'tablicowek' masz pareset ,
    konstruujac glupia reklame swietlna (np. taka ktora i tak sie uzywa jeden
    sezon) - dostaniesz zdrowo po kieszeni raz przy instalacji (1pln vs 20 pln x
    100 = 100 vs 2000 pln ...) a dwa przy 'recyclingu' (zarowki wywalisz na
    stluczke bezproblemowo... ledy czy kompakty.. uhm. koszty transportu,
    skladowania, recyclingu...)

  • 166. Data: 2010-04-08 06:36:53
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Zasilanie kilku lamp na hali z kilku faz tak, ale jeszcze nie spotkałem
    > opraw, do których doprowadza się 3 fazy.

    W każdej obrabiarce która nie ma elektronicznych zasilaczy do świetlówek.
    Oczywiście zamiast nich wystarczy *jedna* żarówka.

    --
    Desoft

  • 167. Data: 2010-04-08 06:48:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Tu nie chodzi o wymyslenie, tu chodzi o zarobienie na tym - to nie
    > bedzie dla mas.

    No więc stawiam tezę, że jeden człowiek bez backupu finansowego nie jest
    w stanie ruszyć machiny, która sprawi, że na czymś takim zarobi.
    A Wacom też nie jest dla mas, a sprzedaje się dobrze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 168. Data: 2010-04-08 07:43:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wady fabryczne generalnie wychodzą w czasie trwania gwarancji.

    Uhm, zwlaszcza np. tej hamerykanskiej.

    > Bosch podpisał się pod Calgonem że dzięki niemu pralka nie dostanie dziury
    > w bębnie. A zmierzam do tego że współczesne sprzęty nie są tak solidne
    > (nie mylić z ogólnie pojmowaną jakością) jak produkowane kiedyś
    > (oczywiście też nie dotyczy to wszystkiego).

    Ja sie tylko tak zastanawiam - calgon niby przede wszystkim zmiekcza wode, a
    co robi zwykly proszek do prania, obecny defaultowo podczas?

  • 169. Data: 2010-04-08 07:47:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 21:11:13 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Dzięki temu pomiędzy rurami fazy są przesunięte i rury zapalają się na
    > przemian.

    Bardzo ch... wynalazek. Pamiętam że kiedyś w jakiejś hali musiałem
    przerobić kilkadziesiąt opraw dwururowych opraw bo te rury z kondensatorem
    nie chciały zapalać. Cała podłoga była usiana tymi kondziolami, starymi
    starterami i rurami. Ale spoko, tam już nie było wirujących maszyn :)
    --
    Jacek

  • 170. Data: 2010-04-08 08:23:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ghost,

    Thursday, April 8, 2010, 9:43:17 AM, you wrote:

    > Uhm, zwlaszcza np. tej hamerykanskiej.
    > Ja sie tylko tak zastanawiam - calgon niby przede wszystkim zmiekcza wode, a
    > co robi zwykly proszek do prania, obecny defaultowo podczas?

    Calgon to fosforany - składnik każdego proszku do prania. Co robi
    Calgon? Wodę z mózgu konsumentów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl