  • 171. Data: 2010-04-08 11:50:18
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 22:06, Janko Muzykant pisze:

    > To teraz pytanie - ilu tu piszących nie używa pistoletu już w ogóle?

    JA używa jedynie jak mam coś dużego polutować. Elektronikę - zarówno w
    pracowni jak i na gościnnych występach lutuję lutownicami grzałkowymi z
    regulacją temperatury.

    MD

  • 172. Data: 2010-04-08 12:19:46
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > To teraz pytanie - ilu tu piszących nie używa pistoletu już w ogóle?

    Ja używam bardzo często. Fakt że się przyzwyczaiłem i nawet SMD lutuję bez
    problemu. Groty też można robić specjalne np. z cienkiej srebrzanki.

    --
    Desoft

  • 173. Data: 2010-04-08 12:32:13
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Calgon to fosforany - składnik każdego proszku do prania. Co robi
    > Calgon? Wodę z mózgu konsumentów.

    Producent proszku nie może dać do proszku za dużo fosforanów
    bo szkodzi to przyrodzie, więc klient kupuje Calgon i już jest cacy.

  • 174. Data: 2010-04-08 12:33:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > Ja używam bardzo często. Fakt że się przyzwyczaiłem i nawet SMD lutuję bez
    > problemu. Groty też można robić specjalne np. z cienkiej srebrzanki.

    Chciałbym zobaczyć te Twoje płytki SMD i porównać z moimi...

  • 175. Data: 2010-04-08 13:41:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Thu, 8 Apr 2010 07:33:46 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    >Chciałbym zobaczyć te Twoje płytki SMD i porównać z moimi...

    Mógłbyś się zdziwić. Ja też używam pistoletu bardzo często, już od 40
    lat. SMD też lutuję, wychodzi naprawdę ładnie.
    To chyba tak, jak pisał Bułhak, choć w nieco innej dziedzinie: "to nie
    aparat robi zdjęcia, to fotograf robi zdjęcia".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 176. Data: 2010-04-08 15:33:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel Pawlowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message

> [...]
    > To chyba tak, jak pisał Bułhak, choć w nieco innej dziedzinie: "to nie
    > aparat robi zdjęcia, to fotograf robi zdjęcia".

    Podjąłbyś się przylutować swoją pistoletówką takiego scalaka:
    http://www.hdl.co.jp/ACM-303/ACM-303B_T0P_900.jpg
    Tu masz wymiary na stronie 145:
    http://www.altera.com/literature/ds/dspkg.pdf
    Nóżki to druciki o grubości 0,2 mm, odstęp między nimi 0,5mm.
    Jest ich 240 sztuk dookoła scalaka...

    Moim zdaniem podejście do scalaków bez kontroli temperatury
    grota oznaczać będzie kiepski lut (albo za gorący albo za zimny)
    spaloną kalafonię i generalnie połączenia kiepskiej jakości...
    Wiem że różnica ustawienia temperatury grota o 40 stopni C już u
    mnie powoduje że kalafonia się zaczyna smażyć i już nie pracuje
    dobrze przy lutowaniu i potem masz lut brzydki, matowy, niepewny.

  • 177. Data: 2010-04-08 15:51:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Thu, 8 Apr 2010 10:33:01 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >Tu masz wymiary na stronie 145:
    >http://www.altera.com/literature/ds/dspkg.pdf
    >Nóżki to druciki o grubości 0,2 mm, odstęp między nimi 0,5mm.

    Lutowałem MSC1210, też z rastrem 0.5mm. Bez problemów.

    >Moim zdaniem podejście do scalaków bez kontroli temperatury
    >grota oznaczać będzie kiepski lut (albo za gorący albo za zimny)
    >spaloną kalafonię i generalnie połączenia kiepskiej jakości...

    Temperaturę grota można regulować "metodą PWM", czyli cykania cynglem
    :-)
    To tylko kwestia wprawy. Nie ma mowy o spalonej kalafonii i kiepskiej
    jakości połączeń.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 178. Data: 2010-04-08 16:23:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > :-)
    > To tylko kwestia wprawy. Nie ma mowy o spalonej kalafonii i kiepskiej

    A ta metoda PWM nie powoduje przypadkiem zakłóceń ESD?
    No i po co się tak męczyć skoro taka Wellerka z regulacją temperatury
    nie jest droga? Kupiłem swoją z cyfrowym odczytem temperatury za $50.

  • 179. Data: 2010-04-08 19:11:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Thu, 8 Apr 2010 11:23:05 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >A ta metoda PWM nie powoduje przypadkiem zakłóceń ESD?

    Oczywiście, że powoduje. I to jakie piękne, można używać do testowania
    odporności na zakłócenia :-)

    >No i po co się tak męczyć skoro taka Wellerka z regulacją temperatury
    >nie jest droga? Kupiłem swoją z cyfrowym odczytem temperatury za $50.

    Wyraźnie się nie zrozumieliśmy. Chciałem tylko napisać, że to się da
    zrobić pistoletówką, i to z przyzwoitym rezultatem.
    Normalnie używam Elwika, mam do niego sporo grotów, niektóre
    samoróbne.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 180. Data: 2010-04-08 20:37:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]

    Oj no wymyślacie rastry dla krasnoludków. Pistolet nie jest do takich
    zabaw (aczkolwiek uważam, że da się), a do tego, żeby był zawsze
    włączony i gotowy do pracy w sekundę. Druga zaleta to fantazjowanie z
    wyginaniem grota, co umożliwi np. zrobienie czteropunktowego
    ''szablonu'' do wylutowania transformatorka itp.
    Też mam grzałkę, ale na co dzień jest zimna. Włączam dopiero jak mam
    obsadzić przynajmniej kilkadziesiąt elementów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl