eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
  • Data: 2010-04-05 07:42:46
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 05 Apr 2010 03:15:07 +0200, Piotr "Curious" Slawinski wrote:
    >dorzuce swoje 3 grosze - przez rece przewinelo mi sie sporo modeli i jakims
    >cudem ocalaly tylko bardzo malej mocy 'elektroniczne' philipsy (8W) ktore
    >byly drogie jak diabli, trwaloscia tez zadziwia mnie 'klasyczny' philips 9W
    >starej konstrukcji jeszcze z cewka i starterem, w ktorym producent
    >zastosowal wymienna banke (cala reszta zostaje - w oprawie).
    >pomimo b. czestego wlaczania/wylaczania kilka (nascie/dziesiat...) razy
    >dziennie , trzeba bylo ja wymienic dopiero po 10 latach od zalozenia (nawet

    No wiesz, inna konstrukcja.

    >byly watpliwosci czy po tylu latach da sie kupic takie cos, ale okazalo sie
    >ze sa dostepne od reki w sprzedazy)

    Gdzie i za ile ?

    >cala reszta - philipsy 24W, osramy roznych mocy, tanie chinskie 'wypalajace
    >oczy' i swiecace na fioletowo, itd - popadaly juz dawno, niektore nawet po
    >kilku miesiacach. najbardziej chyba zawiodlem sie na 'osramach' - byly
    >bardzo drogie, a swiecily b. krotko.

    A ja w sumie jestem bardzo zadowolony z "marki" FireFly.
    Padaja tak szybko ze nie ma klopotow z wymiana :-)
    Wazne tylko zeby kupowac po jednej na paragon.

    >ogolnie mysle ze trwalosc kompaktow na rynku pozostawia wiele do zyczenia...
    >i ich konstrukcji brakuje tez jednego waznego elementu - wymiennej banki i
    >standardu jej trzonka...

    Sa i takie - takie podwojnie zgiete i chyba z zimnymi katodami
    http://www.nokaut.pl/zarowki-tasmy/osram-swietlowka-
    dulux-s-e-11w-2g7.html
    Tylko jak widac za drogie. A moze nie - polowa ceny porzadnej
    swietlowki.

    Mozna i tak jak pisales powyzej - bezstykowo z cewka.

    A w sumie to ciekaw jestem kiedy sie pojawia jakies domowe ozdobne
    oprawy na rury. A moze nie ozdobne, tylko wbudowane w sufit po
    biurowemu ?

    J.