  • 31. Data: 2012-01-29 11:39:45
    Temat: Re: Fajna fotka ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-29 11:54, Marek pisze:
    > Juz wyprostowalem, Panie Guru...
    > Teraz dobrze ?

    Obraziliśmy się i wywaliliśmy zdjęcie? :)
    Po wyprostowaniu dopiero można rozważać fotografię w aspekcie
    nietechnicznym. No, ale to już też było.

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 32. Data: 2012-01-29 11:44:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-29 12:16, Marek pisze:
    > To, czy ktos sie zatrzymuje nad jakas fotka dluzej, czy krocej, nie
    > jest wyznacznikiem oceny.

    Jest wyznacznikiem oceny czasu zainteresowania fotką.
    Można też oceniać chrominancję, kontrast, rozmiar, stosunki boków i
    wiele, wiele innych policzalnych rzeczy, które równie nie mają sensu.

    > Ostatnio byly , gdzies w necie, pokazane 10 fotek, ktore uzyskaly
    > najwyzsze ceny na aukcjach - prawie wszystkie byly tak czytelne, ze
    > zatrzymywanie sie na dluzsze ich ogladanie nie mialo zadnego sensu.
    > Jezeli, to tylko po to, zeby sie zastanowic, co w nich jest takiego,
    > ze ludzie wydali na nie miliony dolarow. Poza tym - nuuuda...

    Chęć zainwestowania nadmiaru milionów dolarów. Jedynie.

    > Kiedys tez bylem na wernisazu wystawy fotograficznej ( wernisaz - wiec
    > ludzie specjalnie zaproszeni, znawcy,...itp...).
    > Byly tam prezentowane dziela absolwentow ASP. Jeden z nich
    > zaprezentowal serie kilku zdjec w podobnej tonacji i tematyce i prawie
    > wszystkie byly dosyc czytelne, ale jedno - bylo mniej czytelne -
    > kilka roznych tematow, wielokrotne naswietlanie, przenikanie sie
    > plaszczyzn, jakies odbicia itd...
    > Wiekszosc ludzi przechodzila obojetnie obok tamtych zdjec, ale przy
    > tym jednym zatrzymywali sie, zeby wypatrzyc , o co tam wlasciwie
> [...]

    Kiedyś zacząłbym próbować tłumaczyć, ale doświadczenie dowodzi, że nie
    warto :)

    PS. Na wernisaże, jeśli w ogóle chodzę (bardzo rzadko), to tylko, żeby
    sobie pogadać ze znajomymi. Zdjęć się tam generalnie nie ogląda. Tzn.
    etykieta zaleca, nawet lokalny autorytet winien rzec słówko, ale to...
    etykieta tylko.

    --
    pozdrawia Adam
    /jak wyjaśnić słowo ''deficyt''? - więc wyobraźmy sobie słowo

  • 33. Data: 2012-01-29 11:45:55
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > najwyzsze ceny na aukcjach - prawie wszystkie byly tak czytelne, ze
    > zatrzymywanie sie na dluzsze ich ogladanie nie mialo zadnego sensu.

    Od momentu, w którym pochwa i penis stały się najczęściej
    fotografowanymi obiektami, brak czytelności nie wchodzi w grę.

    marek

  • 34. Data: 2012-01-29 11:47:56
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 28 Sty, 15:49, Anonim <a...@a...net> wrote:
    > On 28.01.2012 13:18, Mariusz [mr.] wrote:
    >

    > Co tu oglądam w mojej opinii? Zdjęcie z wakacji. Bez dynamiki, wyrazu
    > etc. Krzywe, skadrowane bez tematu, nie wiadomo co przedstawia, więc
    > zakładam, że prezentuje wszystko. Różnica jest tylko w tym, że
    > autor musiał wydać trochę kasiory na egzotyczne wakacje i chyba tego
    > należy mu zazdrościć a nie szukać na siłę sztuki w zdjęciu które
    > przy przymknięciu oka można nazwać dokumentem wakacji.

    "Bez dynamiki" ???
    Na trzesacej sie lodce, pod skala na kilka pieter - tam nie ma
    dynamiki ?

    "Prezenyuje wszystko" ???
    Jakie wszystko ? Lodka, dwie osoby i duzo skal - to jest dla Ciebie
    wszystko ?

    Nie chodzi o "doszukiwanie sie sztuki". Gdyby fotografia mialabyc
    tylko elementem sztuki ( Sztuki !) , to wystarczyloby kilkudziesieciu
    fotografow na swiecie.

    > Cholera, żeby chociaż ta pani na łódce podniosła głowę. Aby zerknęła na
    > to co zaraz ją "przygniecie w tunelu"... ja bym tak z tym kadrem
    > kombinował i wtedy chciał pokazać uchwycony efekt.

    Zeby "kombinowac", musialbys wynajac dwie lodki na 3 godziny, modelke
    i zablokowac ruch turystyczny lodek w tej zatoce.
    Chyba bys sie w 1000$ nie zmiescil.
    A takich "przelotow " pod skalami nie znajdziesz duzo...

    > W tym momencie odbiór mam pełny. Autor pokazuje swoje wakacje, czy
    > inny wyjazd i widziałem gdzie był i co robił. Zaprezentował dokumentacje
    > technicznie poprawną z mankamentami estetycznymi (krzywo).

    Juz prosto. Jakies jeszcze mankamenty ?

    > Dyski mi puchną od takich fotek.

    To pokaz ze dwadziescia...

    > Jeżeli jednak autor chce, aby dokonać oceny technicznej fotografii
    > to niechaj złapie za aparat i zrobi zdjęcie świadomie, bez przypadku,
    > z dobrym kadrem itd. Przypadkowe foty z "małpek" są świetne, ale
    > dyskusja nad nimi zamyka się w przypadku wykonania. Mogą być zajebiste
    > foty ale nie ma powodu do dyskusji.

    No tak, nie ma "powodu do dyskusji", ale nik nie chce dyskutowac.
    Czy to tak trudno dokonac jakiejs rzetelnej oceny, poza : nie podoba
    mi sie, krzywe, mam takich setki...
    W koncu nikt nikogo do niczego nie zmusza...
    Wiecej napisales na temat, ze masz takich pelno, niz na temat
    zadany...
    Niepotrzebnie zmarnowales czas swoj, innych czytelnikow, o moim nie
    mowiac.

  • 35. Data: 2012-01-29 11:59:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 29 Sty, 12:37, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No niestety, nie mam takiego kadru, ale przy okazji pstryknę. Tu masz
    > pstryk z Nokii 5530, trzymegapiskelowy, dziś już trochę staroć:
    > as.elte-s.com/old/10/37/1.htm

    ...no wiec nie masz...Zglos sie, jak zrobisz.

    > /duszno mi, codziennie głupota mnie zabija, wszędzie jej pełno, ratunku!/
    - to wyrzuc ja z siebie...

  • 36. Data: 2012-01-29 12:15:31
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > No tak, nie ma "powodu do dyskusji", ale nik nie chce dyskutowac.

    Dam ci kilka rad i jeśli je zastosujesz będzie lepiej z twoimi
    zdjęciami. Zaufaj mi, mam tu spore doświadczenie.

    1. Odłóż na półkę tego pentaxa. On jest za duży dla ciebie, odciąga od
    fotografii, jesteś nim zaaferowany.

  • 37. Data: 2012-01-29 12:17:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-29 12:59, Marek pisze:
    > ...no wiec nie masz...Zglos sie, jak zrobisz.

    Dobrze.
    Choć nic to nie da, bo zaczynasz brnąć - więc celem przestaje być
    prawda, a zaczyna być zwycięstwo.
    Zdjęcia sobie rób na pamiątkę, ale nie proś o ocenę, bo tylko się
    zdenerwujesz, a jutro ktoś w pracy oberwie w ramach odreagowania.

    > - to wyrzuc ja z siebie...

    Zaczyna się zmiana frontu...

    PS. W ramach zabawy zidentyfikuj zdjęcia z kompaktów, luster amatorskich
    i drogich :)
    http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm
    I nie martw się, nie każdy tak musi :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 38. Data: 2012-01-29 12:23:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-29 12:16, Marek pisze:
    > To, czy ktos sie zatrzymuje nad jakas fotka dluzej, czy krocej, nie
    > jest wyznacznikiem oceny.

    Masz rację, czas nie jest wyznacznikiem, można się przyglądać długo
    także i gniotom.

    > Jesli Ty tez chcesz w ten sposob oceniac fotki, to gratuluje ...

    Czy ja coś pisałem o sposobie oceniania?

    www.elipsa.info

  • 39. Data: 2012-01-29 12:25:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-29 13:15, marek augustynski pisze:
    > 1. Odłóż na półkę tego pentaxa. On jest za duży dla ciebie, odciąga od
    > fotografii, jesteś nim zaaferowany.

    Ty mu go po prostu zazdrościsz :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pozostawienie gustów bez kontroli prowadzi do degradacji społeczeństwa/

  • 40. Data: 2012-01-29 12:35:01
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Ty mu go po prostu zazdrościsz :)

    Jo? Niee.