  • 21. Data: 2009-06-23 05:49:48
    Temat: Re: (FOTO) Na Obcej Ziemi 1944
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "abpc" <j...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:h1o135$fce$1@inews.gazeta.pl...
    > 1/125 sek
    > ISO 800 to się w studio TV używa, w kościołach to z reguły 3200,
    > zmień puszke albo nie krzywdź nowożeńców :)

    Ej no, bez przesady. ISO 1600 w 40D nie trzeba sie obawiac. Ja tam sie nawet
    w 20D nie obawialem...

    ABS

  • 22. Data: 2009-06-23 06:48:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    abs napisał(a):
    > U?ytkownik "abpc" <j...@a...com.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ej no, bez przesady. ISO 1600 w 40D nie trzeba sie obawiac. Ja tam sie nawet
    > w 20D nie obawialem...

    Pewnie, że tak.
    Z mojego 350D mam parę zdjęć na ISO 1600, przy wywołaniu podciągnąłem
    jeszcze 1-2EV (czyli de facto ISO 3200-6400) i wiszą piękne odbitki
    20x30 na ścianie, bardzo sympatyczne, nawet przy bliższym spotkaniu.
    Tyle, że to zdjęcia z dużą ilością szczegółów (miasto nocą). Zdjęcia
    ślubne, zwłaszcza portrety mają pewnie większe wymagania jakościowe.

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-06-23 07:34:07
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > trzeba było nie brać fontanny czekoladowej .... ludzie mieli rozstrój
    > żołądka a tak to fotki by przynajmniej zostały .... nie przejumuj się
    > , na pewno miałem termin zajęty :))

    Nie miałem czekoladowej fontanny :-(

    A co do ISO byłem wczoraj na takiej "pokazówce" w Domu Kultury -
    dzieciaki grały przed rodzicami solówki by nauczyć się "obycia" z
    publicznością. Zabrałem ze sobą lampę - ale użyłem może ze 2 razy.
    ISO 1000-1600, szkła otwarte prawie na maksa f2.0-3.2 - i forsowanie
    czasu do granic utrzymania stabilności. Nie miałem parcia by wyszły
    wszystkie fotki - więc seria i 50% do kosza.

    Ale KLIMAT niesamowity, gdyby jeszcze migawka odrobinę ciszej działała
    to by dzieciaki nawet nie wiedziały, że im fotki robię.

  • 24. Data: 2009-06-23 07:48:44
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 08:48, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > Tyle, że to zdjęcia z dużą ilością szczegółów (miasto nocą). Zdjęcia
    > ślubne, zwłaszcza portrety mają pewnie większe wymagania jakościowe.

    czy szumy sa widoczne i w jakim stopniu zalezy tez od motywu.
    na gladkiej ciemnoszarej powierzchni zobaczysz kazde zaszumienie.

    na zdjeciu pokazujacym fakture zroznicowana , brawna , bogata w
    sczegol szum zostaje jakby zamaskowany.

    wczoraj robilem na 1600 ISO w mieszkaniu no jest szum juz widoczny
    wyraznie - nieprzyjemny.
    kiedys dla testu zrobilem zdjecie w gorszych warunkach na 3200 ISO z
    tym ze byl to motyw pstrokaty-- pies na trawie.
    wlasciwie to zdjecie nie mialo prawa wyjsc , gdyz ciemno a obiektyw
    mialem dlugi - i ku memu zdziwieniu zdjecie praktycznie bezszumowe.

    Cudow nie ma szumy sa ale ich postrzegalnosc/identyfikalnosc jest w
    obu wypadkach rozna.

    XXX

  • 25. Data: 2009-06-23 08:00:08
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 09:34, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ale KLIMAT niesamowity, gdyby jeszcze migawka odrobinę ciszej działała
    > to by dzieciaki nawet nie wiedziały, że im fotki robię.

    tak - tez uwazam , ze lampa blyskowa w takiej sytuacji jest zlem
    koniecznym.
    szumy moga sobie byc - w powiekszeniu monitora a takie sie oglada na
    ogol sa slabo widoczne . w skali 100% sie zdjec nie oglada. A jesli
    sie uda przetworzyc szumy w ziarno jak w fotografii analogowej - tzn.
    beda miec taka sama " ziarnista" strukture to staja sie wartoscia na
    zdjeciu,

    Gorszy jest spadek ostrosci na zdjeciach robionych na wysokim iso ,
    czy tez niebezpieczenstwo poruszenia , jesli czasy sa dlugie.

    Ja dochodze do wniosku ze szumy sa fajne ;-) - zmienie dopiero
    zdanie , gdy pojawia sie aparaty praktycznie bezszumowe i taki bede
    posiadal