  • 11. Data: 2009-06-22 07:44:19
    Temat: Re: (FOTO) Na Obcej Ziemi 1944
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Winieta tu wyszła świetnie - czy czasem stare szkła nie miały dość
    silnej winiety ? A kolorystyka to - jak dla mnie - mistrzostwo
    prawie jak kolorowa wersja Capy ;-)

    Dwa pytanka:
    - pięknie opanowane tło - zero śmieci - jakie miałeś tele i z jaką
    przysłoną robione np.
    http://www.abpc.com.pl/targowek20/imagepages/image2.
    html

    - i trochę z innej beczki - jeśli można wiedzieć - to z jakimi
    parametrami jest ta fotka
    http://abpc.com.pl/swanna/imagepages/image5.html
    widzę, że dość szeroko i w dodatku jest perfekcyjnie naświetlona
    GO dość duża czyli albo najjaśniejszy kościół jaki widziałem,
    albo kosmiczne ISO albo statyw/monopod

  • 12. Data: 2009-06-22 08:23:40
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawie jak kolorowa wersja Capy ;-)
    >
    > Dwa pytanka:
    > - pięknie opanowane tło - zero śmieci - jakie miałeś tele i z jaką

    a ja mam pytanie czy przypadkiem nie zmiękczałeś tego zdjęcia żołnierza w
    postprocesie? Jestem ciekaw czy dobrze rozpoznałem technikę, którą się
    posłużyłeś.

  • 13. Data: 2009-06-22 08:24:15
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    janek pisze:

    Hej

    > ciekawe, te szerokie, to jakiś radziecko-rosyjski obiektyw?

    Ja bym powiedział że on bardziej kompaktowego pancerfausta przypomina
    niż rosyjskie obiektywy ;P

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 14. Data: 2009-06-22 09:42:20
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 21 Cze, 18:40, "abpc" <j...@a...com.pl> wrote:

    > mam nadzieję , że mój sympatyczny kolega również coś z tej imprezy
    > pokaże :)

    Że co, że ja niby taki sympatyczny...? Dziękuję :D

    No dobra, pokażę. Ino nie mam czasu ani ochoty na babranie się w
    fotoszopach i tych innych, więc daję wypróżnienie karty, tylko
    automatycznie pomniejszone i podostrzone po zmniejszeniu. 100 zdjęć,
    jak leci :-) ale miniaturki są duże, więc nie trzeba będzie za wiele
    klikać, jak kogoś nie interesuje :)

    http://dybowski.pl/inne/targ/Inscenizacja_Album/albu
    m/index.html

    Czarek

  • 15. Data: 2009-06-22 12:24:55
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

> [...]

    > Dwa pytanka:
    > - pięknie opanowane tło - zero śmieci - jakie miałeś tele i z jaką

    N 85 1,4

> [...]
    > widzę, że dość szeroko i w dodatku jest perfekcyjnie naświetlona
    > GO dość duża czyli albo najjaśniejszy kościół jaki widziałem,

    14 mm, f/2.8 ISO 1600 , bez lampy. To kościół Św. Anny w Warszawie .... ani
    ciemny ani jasny ... norma , fakt faktem , że jest piękny i fotogeniczny
    , przeszkadza tylko pionowe światło halogenowe nad młodymi .... czyli
    raczej tylko szersze kadry ... zbliżenia portretowe tylko z lampą albo
    zabawa w PS-ie.

    abpc
    ---
    www.abpc.com.pl

  • 16. Data: 2009-06-22 13:21:39
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > N 85 1,4

    Czyli nie pozostaje mi nic innego jak zbierać na C 85/1,8.

> [...]
    > , przeszkadza tylko pionowe światło halogenowe nad młodymi .... czyli
    > raczej tylko szersze kadry ... zbliżenia portretowe tylko z lampą albo

    A jaki czas, puszka FF ? Ja jakoś strasznie się bronię ISO powyżej 800
    (w C40D) ale chyba muszę potrenować i dać zamiast 800 - 1600 ale bez lampy.

  • 17. Data: 2009-06-22 13:31:14
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

    > A jaki czas, puszka FF ? Ja jakoś strasznie się bronię ISO powyżej 800 (w
    > C40D) ale chyba muszę potrenować i dać zamiast 800 - 1600 ale bez lampy.

    1/125 sek
    ISO 800 to się w studio TV używa, w kościołach to z reguły 3200, zmień
    puszke albo nie krzywdź nowożeńców :)

    abpc
    ---
    www.abpc.com.pl

  • 18. Data: 2009-06-22 13:37:55
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > 1/125 sek
    > ISO 800 to się w studio TV używa, w kościołach to z reguły 3200, zmień
    > puszke albo nie krzywdź nowożeńców :)

    Idę się pociąć :-(. Niestety na razie mnie nie stać na puszkę z
    użytecznym ISO 3200.
    Niestety oznacza to, że mój fotograf ślubny to "profesjonalista
    starej daty" bo leciał na ISO 400 i doświetlał lampą (tylko że mój
    kościół jest baaaardzo jasny - jak na skalę kościelną).

    Oj żałuję, że nie miałem wtedy kasy - na fotografa Pana typu.

  • 19. Data: 2009-06-22 13:40:48
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

    > Oj żałuję, że nie miałem wtedy kasy - na fotografa Pana typu.

    trzeba było nie brać fontanny czekoladowej .... ludzie mieli rozstrój
    żołądka a tak to fotki by przynajmniej zostały .... nie przejumuj się
    , na pewno miałem termin zajęty :))

    abpc
    ---
    www.abpc.com.pl

  • 20. Data: 2009-06-22 14:40:18
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "abpc" <j...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jak tylko wejdę na grupę to same niespodzianki ....walka o władzę
    > ... osobiste animozje..... a ja mam to w d......i wolę robić knotki
    > :))
    > http://www.abpc.com.pl/targowek20/
    >
    > mam nadzieję , że mój sympatyczny kolega również coś z tej imprezy
    > pokaże :)
    >
    > abpc

    niezłe, fajny ten rzeźnik szeroki, canon dalej nic mi w tej kwestii nie
    oferuje :(
    co do fotek to trochę z krawędziami przesadziłeś np. z lufą czołgu..
    no i brakuje mi ziarna w nieostrościach za bardzo to gładkie.
    Ogólnie bardzo dobry materiał, obrobiony trochę ślubnie :)

    pozdro

    Krzysztof Sordyl
    www.ksstudio.pl