  • Data: 2011-02-01 19:54:08
    Temat: Re: Eskadra nadziei - obudowa TO3
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-15 16:02, kk pisze:

    > Zaciekwiła mnie scena w której ktoś grzebie w urządzeniu (być może w
    > radiostacji) i wyraźnie widać płytę z 4, 5 elementami w obudowach TO-3.

    Minęło już sporo czasu odkąd toczyła się ta dyskusja, ale trafiłem na coś.

    Tomasz Ciepielowski (SP5CCC), Georgij Czlijane (UY5XE), Lwowski Klub
    Krótkofalowców: Zarys dziejów, Warszawa 2008.

    Książka odpowiada o działalności klubu w czasach II RP oraz losach jego
    członków w czasie wojny i po niej.

    Na dole strony 211 widnieje fotografia z podpisem: "Szczegóły
    konstrukcyjne nadajnika Piotra Śliwiaka (SP1AH)". Obok wspomnianego
    nadajnika stoi inne urządzenie (nieujęte w całości w kadrze). Dość
    wyraźnie widać na jego obudowie coś przypominającego tranzystor w
    obudowie TO3. Ja osobiście widzę dwie możliwości:
    - Faktycznie produkowano wówczas jakieś elementy w tego typu obudowach.
    Jakie? Nie mam pojęcia...
    - Jest to po prostu gniazdko (pod cewkę, rezonator kwarcowy itp.)
    zbiegiem okoliczności przypominające obudowę TO3.