eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmEra rezygnuje z simlockow?Re: Era rezygnuje z simlockow?
  • Data: 2009-01-21 14:34:44
    Temat: Re: Era rezygnuje z simlockow?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ToMasz pisze:

    >> czyli (mowiac prostym jezykiem):
    >> kupuje telefon se c702 z simlockiem w playu
    >> (gdzie na umowie jest napisane, ze sciagniecie simlocka
    >> jest rownowazne z utrata gwarancji),
    >> telefon pada mi po 11-miechach,
    >> ide do serwisu se i tam mi naprawiaja go za friko?
    > jeżeli wykażesz ze urządzenie lub usługa jest niezgodne z umowa, to
    > mniej wiecej tak!

    Nie! Nie do serwisu SE, tylko do sprzedawcy. To sprzedawca ponosi
    odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Problem jest tylko
    jeden: prawo zakłada tylko 6-miesięczny okres domniemania, iż towar w
    momencie wydania był niezgodny z umową. Jeśli "zepsuł się" po 11
    miesiącach, to na konsumencie ciąży odpowiedzialność dowodu, iż już w
    momencie zakupu towar był wadliwy, co nie zawsze jest łatwe. Można się
    opierać na fakcie, że telefon nie nosi widocznych śladów ingerencji "w
    bebechy", więc z faktu że się zepsuł sam z siebie wynika, że został
    wyprodukowany jako wadliwy. Taka argumentacja w reklamacji musi się
    znaleźć. Jeśli zepsuje się w ciągu 6 miesięcy od zakupu, to sprzedawca
    ma obowiązek udowodnić, że stało się to z winy konsumenta.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: