  • Data: 2009-01-21 14:25:12
    Temat: Re: Era rezygnuje z simlockow?
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PlaMa pisze:

    > Ludzie! nawet jeśli gwarancja przepada to co z tego? To często najmniej
    > wygodna forma reklamowania sprzętu!
    JAk już tak piszesz lakonicznie to pozwól ze ja rozwine myśl.
    można skorzystać z
    1. gwarancji
    2. czego s co sie kiedyś nazywało rękojmia, a teraz niezgodność towaru z
    umową.

    gwarancje pomijam, zajme sie drugim przypadkiem. Użytkownik ma prawo nie
    czytać gwarancji, ani umowy. ma prawo oddać uszkodzony sprzet na
    podstawie niezgodności z umową. Problem polega na tym ze gwarancja to
    sprawa w99% producenta, a "niezgodność" przenosi tą odpowiedzialnośc( w
    99%) na sprzedawce. jak sprzedawca ma 10% narzutu, to nie moze sobie
    pozwolić na przyjęcie takiego uszkodzonego towaru. Więc sprawa ląduje u
    rzecznika praw konsumenta, który w 99% doradza klientowi walkę przed sądem.
    W przypadku spotkania przed sądem pada pytanie: jaka była umowa. Niewem
    nie czytałem. to co sie niezgadza w umowie która nie została
    przeczytana? (tu czasami słychać smiech na sali)
    W takim przypadku jako umowę traktuje sie nie przeczytane instrukcje,
    gwarancje i cotam tylko klient dostał, bo na 100% cos dostał.
    Jeśli sprzęt pozostawiono u sprzedawcy to sprzedawca zleca ekspertyzę, z
    której wynika ze silnik nie był smarowany, uszkodzenie powstało w wyniku
    upadku, wewnętrzne zabezpieczenie wskazuje na zalanie telefonu..

    Radzę stosować umiar, i samodzielnie poczytać o gwarancjach/rękojmiach
    zamim czegokolwiek zarządamy, a na silmocki stosować karty turbo Xsim
    czy jak tam sie zwą, ważne ze omijają blokadę operatora za parę złotych
    ToMasz