-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: Era rezygnuje z simlockow?
Date: Wed, 21 Jan 2009 15:34:44 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 24
Message-ID: <gl7b27$mo7$1@news.interia.pl>
References: <gl5a2s$1if$1@inews.gazeta.pl>
<3...@4...com>
<gl5h4b$heo$1@news.task.gda.pl> <gl6tmh$72q$1@inews.gazeta.pl>
<gl70db$mqq$1@inews.gazeta.pl> <gl77ra$6vs$1@inews.gazeta.pl>
<gl79r8$jns$1@inews.gazeta.pl> <gl79jp$kdv$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: fideltronik.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1232547720 23303 80.48.253.194 (21 Jan 2009 14:22:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jan 2009 14:22:00 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <gl79jp$kdv$1@news.interia.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17
X-Authenticated-User: muddy % interia+pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:963112
[ ukryj nagłówki ]ToMasz pisze:
>> czyli (mowiac prostym jezykiem):
>> kupuje telefon se c702 z simlockiem w playu
>> (gdzie na umowie jest napisane, ze sciagniecie simlocka
>> jest rownowazne z utrata gwarancji),
>> telefon pada mi po 11-miechach,
>> ide do serwisu se i tam mi naprawiaja go za friko?
> jeżeli wykażesz ze urządzenie lub usługa jest niezgodne z umowa, to
> mniej wiecej tak!
Nie! Nie do serwisu SE, tylko do sprzedawcy. To sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Problem jest tylko
jeden: prawo zakłada tylko 6-miesięczny okres domniemania, iż towar w
momencie wydania był niezgodny z umową. Jeśli "zepsuł się" po 11
miesiącach, to na konsumencie ciąży odpowiedzialność dowodu, iż już w
momencie zakupu towar był wadliwy, co nie zawsze jest łatwe. Można się
opierać na fakcie, że telefon nie nosi widocznych śladów ingerencji "w
bebechy", więc z faktu że się zepsuł sam z siebie wynika, że został
wyprodukowany jako wadliwy. Taka argumentacja w reklamacji musi się
znaleźć. Jeśli zepsuje się w ciągu 6 miesięcy od zakupu, to sprzedawca
ma obowiązek udowodnić, że stało się to z winy konsumenta.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.09 15:06 ToMasz
- 21.01.09 20:14 Pol189
- 23.01.09 07:32 Dominik & Co
- 23.01.09 07:36 Dominik & Co
- 23.01.09 10:05 wasa20
Najnowsze wątki z tej grupy
- Radio internetowe do starego Androida
- Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- Aero2
- odbiornik GPS z kablem USB
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=