eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmEra rezygnuje z simlockow?Re: Era rezygnuje z simlockow?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Era rezygnuje z simlockow?
    Date: Wed, 21 Jan 2009 15:34:44 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 24
    Message-ID: <gl7b27$mo7$1@news.interia.pl>
    References: <gl5a2s$1if$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@4...com>
    <gl5h4b$heo$1@news.task.gda.pl> <gl6tmh$72q$1@inews.gazeta.pl>
    <gl70db$mqq$1@inews.gazeta.pl> <gl77ra$6vs$1@inews.gazeta.pl>
    <gl79r8$jns$1@inews.gazeta.pl> <gl79jp$kdv$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: fideltronik.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1232547720 23303 80.48.253.194 (21 Jan 2009 14:22:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jan 2009 14:22:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <gl79jp$kdv$1@news.interia.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17
    X-Authenticated-User: muddy % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:963112
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz pisze:

    >> czyli (mowiac prostym jezykiem):
    >> kupuje telefon se c702 z simlockiem w playu
    >> (gdzie na umowie jest napisane, ze sciagniecie simlocka
    >> jest rownowazne z utrata gwarancji),
    >> telefon pada mi po 11-miechach,
    >> ide do serwisu se i tam mi naprawiaja go za friko?
    > jeżeli wykażesz ze urządzenie lub usługa jest niezgodne z umowa, to
    > mniej wiecej tak!

    Nie! Nie do serwisu SE, tylko do sprzedawcy. To sprzedawca ponosi
    odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Problem jest tylko
    jeden: prawo zakłada tylko 6-miesięczny okres domniemania, iż towar w
    momencie wydania był niezgodny z umową. Jeśli "zepsuł się" po 11
    miesiącach, to na konsumencie ciąży odpowiedzialność dowodu, iż już w
    momencie zakupu towar był wadliwy, co nie zawsze jest łatwe. Można się
    opierać na fakcie, że telefon nie nosi widocznych śladów ingerencji "w
    bebechy", więc z faktu że się zepsuł sam z siebie wynika, że został
    wyprodukowany jako wadliwy. Taka argumentacja w reklamacji musi się
    znaleźć. Jeśli zepsuje się w ciągu 6 miesięcy od zakupu, to sprzedawca
    ma obowiązek udowodnić, że stało się to z winy konsumenta.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: