  • 21. Data: 2011-06-23 21:20:37
    Temat: Re: Epoka autofocusa i manual-focusa zbliża sie ku końcowi
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Jun., 21:55, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Yhy.
    > Mitsubishi - s owo klucz.

    > Powiedz to in ynierom z Minolty, kt rzy jako pierwsi umie cili
    > skuteczny AF w lustrzance.
    >
    > --

    mowie o napedzie USM w AF nie o AF w ogole.
    Proponuje czytac dokladniej

  • 22. Data: 2011-06-23 22:29:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-23 23:20:37 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > mowie o napedzie USM w AF nie o AF w ogole.
    > Proponuje czytac dokladniej

    Piszesz o istotnych przemianach. Proponuję pisać precyzyjnie.
    "Żadan z innych firm nie wprowadziła równie istotnych przemian." To
    Twoje słowa i nie byłby nikomu potrzebny USM, gdyby nie AF.
    Więc nie pitol.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-06-23 22:30:45
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-06-23 14:11, Kosu pisze:
    > W skrócie. Gdyby jego wynalazek był tak przełomowy dla historii
    > cywilizacji, to prototyp nie wyglądałby tak:
    > http://graphics.stanford.edu/projects/lightfield/ren
    -ng.jpg
    > tylko tak:
    > http://www.up.krakow.pl/konspekt/30/xml_data/005//2.
    jpg

    Wiesz przyjmujesz bardzo autorytatywne stanowisko, ale to bardzo.
    Ja bym niczego tak łatwo nie przesądzał. Parę lat temu kupiłem lustro
    Pentaxa, potem myślałem że ten system umiera. Na dzień dzisiejszy Pentax
    oferuje chyba lustro aps-c o najlepszym stosunku jakość do ceny, ma
    profesjonalny korpus APS-C będący w czołówce osiągów dla swojej klasy.
    Jak ktoś potrzebuje rozdzielczości, to jest cyfrowy średni format. Na
    dodatek dziś zaprezentowali system gdzie body jest wielkości breloka do
    kluczy ;).
    A co do Twojej znajomości historii fotografii artystycznej i zarobkowej
    to pozwolisz że zacytuję:

    > Poza tym ponownie - fotografia to nie zabawa w wynalazki. Aparaty służą
    profesjonalistom - czy to artystycznie czy do dokumentowania rzeczywistości. Czyli
    mówiąc inaczej - ludziom, dla których ważna jest wręcz pewna stałość koncepcji, a nie
    twórczość i ciągłe zmiany.
    > I od kilkudziesięciu lat takim ludziom właśnie Canon i Nikon służą najlepiej.

    Jesteś w grubym błędzie bo przed erą cyfrową rynek był bardzo
    rozproszony. Ba wyciąłeś cały średni i wielki format który w przeszłości
    zdominował fotografię artystyczną i reklamową.
    Czyli takie marki jak Hasellblad, Mamiya, Bronica, Roliflex i sporo innych.
    Wielu do dziś wspomina Olympusa OM i chciałoby jego cyfrowego odpowiednika.
    Pozwolę sobie zacytować Mike Johnston i ponownie wrzucić coś na temat
    Pentaxa:
    "Kolejnym przykładem może być Pentax. Ten jeden z największych
    producentów aparatów ostatniego półwiecza był w latach sześćdziesiątych
    liderem na rynku lustrzanek, ale okazał się zbyt lojalny wobec
    przestarzałego mocowania obiektywów (gwintu M42). Poza tym nigdy nie
    nauczył się przebiegłej sztuczki Nikona polegającej na uleganiu
    wszystkim zachciankom zawodowych fotografów mimo strat, które ta
    strategia przynosiła (w ten sam sposób nieco później Canon rywalizował z
    Nikonem. Kto mieczem wojuje...). Dlatego fotografowie zapomnieli, że
    pięknie wykonane obiektywy Pentaksa na gwint M42, którymi aż miło było
    ustawiać ostrość, były niegdyś wielbione jako szkła z najwyższej półki.
    W czasach Spotmatika firma Asahi była obok Zeissa wiodącym producentem
    obiektywów. Kto dziś o tym pamięta? Teraz wszyscy rozmawiają tylko o
    Leikach, Nikonach i (od niedawna) Canonach. "

    Jednym słowem twoja znajomość sprzętowej historii fotografii wygląda
    na zbudowaną podczas przeglądania National Geographic a przedewszystkim
    zawartych tam reklam ;).
    Czy tak samo mam myśleć o Twojej znajomości fizyki?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 24. Data: 2011-06-24 01:14:07
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-24 00:30, cichybartko wrote:
    > Wiesz przyjmujesz bardzo autorytatywne stanowisko, ale to bardzo.

    Oczywiście że tak.

    > Jesteś w grubym błędzie bo przed erą cyfrową rynek był bardzo
    > rozproszony. Ba wyciąłeś cały średni i wielki format który w przeszłości
    > zdominował fotografię artystyczną i reklamową.

    Skoro próbujesz mnie sprowadzić do parteru, to spróbuj danymi
    liczbowymi. Jaki odsetek profesjonalistów używa średniego+ formatu
    powiedzmy od lat 70-tych? To bardzo miło, że on istnieje, ale co jakiś
    czas w tym wątku pojawia się słowo "popularność". I chodzi o rynek - o
    liczbę użytkowników, a nie o to, że "wiele osób chciałoby mieć (...)".

    > Czyli takie marki jak Hasellblad, Mamiya, Bronica, Roliflex i sporo innych.

    Czyli przynajmniej 4. Czyli więcej niż 2 - Canon i Nikon. Ale nie o
    takie liczby chodzi. Poza tym nie należę do osób, którym miękną nogi gdy
    słyszą "Hasselblad". Należę za to do osób, które wiedzą, jak się to
    długie i nadużywane słowo poprawnie pisze. Zresztą niemiecką konkurencję
    też przekręciłeś.

    > Jednym słowem twoja znajomość sprzętowej historii fotografii wygląda
    > na zbudowaną podczas przeglądania National Geographic a przedewszystkim
    > zawartych tam reklam ;).

    Twoja argumentacja wygląda jak obrona ulubionego systemu P przed złym
    człowiekiem, który wymienił tylko C i N.
    Generalnie nie jest dla mnie zaskoczeniem, że bronisz systemu, który
    posiadasz. To popularna praktyka. Jest dla mnie zaskoczeniem płytki
    tekst poniżej:

    > Czy tak samo mam myśleć o Twojej znajomości fizyki?

    pozdrawiam,
    PK

  • 25. Data: 2011-06-24 01:24:28
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-24 00:29, JA wrote:
> [...]
    > "Żadan z innych firm nie wprowadziła równie istotnych przemian." To
    > Twoje słowa i nie byłby nikomu potrzebny USM, gdyby nie AF.

    Warto pamiętać, że nie tylko AF - Minolta była tą firmą, która lubiła
    być pierwsza i to w rzeczach fundamentalnych (np pomiar światła).
    Pamiętam nawet duże reklamy w gazetach, które wymieniały ważniejsze
    punkty. Jakoś chwilę przed przejęciem przez Sony :)

    A pod nowym szyldem? Głowy nie dam, ale chyba to właśnie im zawdzięczamy
    robienie zdjęcia przy uśmiechu... Coś jeszcze?

    pozdrawiam,
    PK

  • 26. Data: 2011-06-24 05:41:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > "Żadan z innych firm nie wprowadziła równie istotnych przemian." To
    > Twoje słowa i nie byłby nikomu potrzebny USM, gdyby nie AF.

    wybacz , ale ktos , kto w ten sposob probuje dyskutowac nie jest dla
    mnie partnerem do dyskusji.

  • 27. Data: 2011-06-24 06:09:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > A pod nowym szyldem? Głowy nie dam, ale chyba to właśnie im zawdzięczamy
    > robienie zdjęcia przy uśmiechu... Coś jeszcze?

    niewatpliwiym punktem przelowmowym w rozwoju fotografii bylo
    zastapieniem fotochemicznego medium swiatloczulego -
    fotoelektrycznym . Tutaj niezaprzeszalnie wiodacym byl sony ze swoimi
    mavicami wowczas ( mialem jedna z pierwszych seryjnie
    produkowanych ) , ale sony nie produkowal lustrzanek- na zcyfrowanie
    lustrzanek musielismy poczekac jeszcze kilka lat.

    Minolta nyla pierwsza firma , ktora wprwadzila sterowanie AF z body
    ( lustrzanki ) .
    wczesniej AF byl stosowany w lustrzankach w formie wymiennych
    obiektywowo z AF.
    Do kazdego body mozna byllo podpiac obiektyw ktory mial w sobie
    czujniki AF , naped.
    Takie obiektywy pare lat wczesniej sprzedawal seryjnie canon ,
    MInolta - nie jestem pewen , chyba tez.

    Nie ma najmniejszego sensu sie spierac , kto byl pierwszym . pracowaly
    nad tym laboratoria wielu instytucji rownolegle.
    Takze stara poczciwa praktica miala wczesniej rozwiazania awangardowe
    ( elektroniczna symulacja przyslony).
    Kazda z firm wniosla w swojej historii cos nowego do rozwoju.

    Ustosunkowalem sie jedynie do wypowiedzi poprzednika , jakoby canon i
    nikow w ostatnich latach " nic nie robia".

    Rozwiazanie , ktore przejely WSZYSTKIE firmy to naped USM a to
    wynalazek Canona,
    Canon poszedl pod prad - kiedy zwyciezki marsz odbywaly matryce oparte
    na CCD , canon wbrew oczekiwaniom zastosowal CMOS i poczal je rozwijac
    - wowczac tylez zaskakujace co nowatorskie. Dzisiaj standart w dslr-
    ach.
    Przypomne rowniez o wynalazku IS - rewolucyjnym , rowniez autorstwa
    canona -stosowanym powszechnie przez wszystkie firmy , choc niekiedy w
    nieco odmiennej formie.

    To sa bardzo istotne wynalazki , nie rewolucyjne - takim bylo
    zastapienie filmu matryca , ale istotnie rzutujace na rozwoj
    sprzetu i prace nim.

    gdybym mial wymienic z pamieci istotne rewolucjonizujace wynalazki w
    fotografii to zaliczylbym do nich
    -wprowadzenie filmu maloobrazkowego
    -wprowadzenie lustrzanki jednoobiektywowej ( pozniej pryzmat
    pentagonalny , lustro samopowrotne)
    - wprowadzenie pomiaru swiatla przez obiektyw
    -wprowadzenie elektrycznego sterowania migawka i przyslona
    -wprowadzenie AF
    -wprowadzei IS
    -wprawadznie matryc fotoelektrycznych ( najwieksza zmiana od chwili
    wynalezienia fotografii)

    czekamy na wprowadzenie celownikow elektronicznych do aparatow o
    wiekszych wymiarach matryc.

  • 28. Data: 2011-06-24 07:26:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > być pierwsza i to w rzeczach fundamentalnych (np pomiar światła).
    > Pamiętam nawet duże reklamy w gazetach, które wymieniały ważniejsze
    minolta byla pierwsza , ktpra wprowadzila sterowanie AF do boidy slr.

    Sam AF byl stosowany w aparatch wczesniej o pare lat - rowniez w SLR.
    Stoswowano obiektywy , ktore mialy wbudowany czujniki AF - Mozna je
    bylo podpiac pod kazde w danym systemie body nie AF - mielismy wowczas
    normalny slr z dzialajacym AF.
    Taki obiektyw na rok , dwa przed wynlazkiem minolty sprzedawal
    seryjnie canon , czy inni tez - nie pamietam , wydaje mi sie ze
    minolta rowniez , ale pewnosci nie mam.
    Nie ma sensu spieranie sie , ktora firma byla pierwsza . Kazda z nich
    wprowadzala jakies mniejsze lub wieksze usprawnienia , ktore kazde z
    nich bylo malym kroczkiem w rozwoju w sumie jednak wszystkie one
    zlozyly sie na krok milowy.

    Nie zgadzam sie calkowicie z wypowiedzia poprzednika mg jakoby nikon i
    canon nie byly zainteresowane wprowdzeniem zmian. Nawet ostatnie lata
    - wprowadzenie na rynek matrycy FF , wprowadzenie filmu toz to
    przeciez canon .-Czy firma nieiinowacyjna zrobila by cos
    takiego?.Przeciwnie canon nalezy do jednej z bardziej innowtywnych
    firm , i oczywistym jest ze nie wszystkie wynalazkio naleza do
    niego . Nikon z uwagi na zdecydowanie mniejszy potencjal badawczy nie
    jest firma "lokomotywa" , ale stosuje wszelkie aktualne rozwiazania
    starajac sie je udoskonalic lub doprowadzic do perfekcji dzialania.

  • 29. Data: 2011-06-24 09:57:25
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 19:28, Kosu wrote:

    > Skąd wytrzasnąłeś te liczby? Pracujesz dla Dyson, że tak reklamujesz
    > odkurzacze na grupie o fotografii? :P
    >
    > Mówiąc zupełnie poważnie. 60% rynku UK i 30% rynku USA nijak się mają do
    > 1.5mld funtów wartości firmy.

    Wyssał z palca, 30% w UK zdaje się Dyson miał i to u szczytu popularności.

    > Masz bardzo anty-wielkie-korporacje podejście. Niestety muszę Cię
    > zmartwić - to wielkie korporacje popychają rozwój Twojej cywilizacji.
    > Dyson robi odkurzacze i suszarki.

    Szkoda tłumaczyć, korporacje są be i koniec, nie ważne że bez nich
    tkwili byśmy dalej w świecie cechów rzemieślniczych i bednarza
    klepiącego beczki w szopie za domem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 30. Data: 2011-06-24 10:21:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-24 11:57:25 +0200, kamil <s...@s...com> said:

    > Szkoda tłumaczyć, korporacje są be i koniec, nie ważne że bez nich
    > tkwili byśmy dalej w świecie cechów rzemieślniczych i bednarza
    > klepiącego beczki w szopie za domem.

    Co wcale nie jest takie złe. Przynajmniej wiadomo komu mordę obić jak
    beczka cieknie.