    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Element stozkowy - cisnienie zewnetrzne
    Date: Mon, 17 Oct 2011 19:38:00 +0000 (UTC)

    On Fri, 14 Oct 2011 17:51:54 +0000 (UTC),
    lukaszPK <l...@g...pl> wrote:

    > No to napisze ktoś coś o utracie stateczności powłok :) ?

    Przejrzałem książki, które mam w pracy. Praktycznie nic
    pożytecznego nie znalazłem. Ale spotkałem dobrze poinformowane (i
    zaopatrzone) Źródło Wiedzy. No i dotarłem do książki
    ,,Buckling of bars, plates, and shells'' Brush, D.O. and Almroth,
    B.O., McGraw-Hill, 1975.

    Tamże na str. 217 mamy tabelkę dla mnożników obciążeń
    krytycznych, której fragment przepisuję

    a to kąt rozwarcia stożka (deg), L długość pobocznicy, R to
    promień węższego otworu (stożek ścięty)

    L/R L/R L/R
    a 1/2 1 2
    -----------------------
    0 21.1 9.84 4.74
    10 19.40 8.57 3.74
    30 14.55 5.84 2.24
    50 8.81 3.28 1.164

    wartości uzyskane dla przesuwnego podparcia brzegów, R/h=100 (h
    grubość) i v=0.3, wartości w tabelce to 10^4*(p_cr/E)*(R/h)

    Wartości uzyskane na drodze analitycznego rozwiązania równań,
    więc mogą cierpieć na przypadłość analogiczną jak rozwiązanie dla
    walca, czyli przeszacowywać wartość obciążenia czterokrotnie.
    Jednak jest to na pewno punkt zaczepienia (szczególnie dla UDT =:-))

    Tabelka jest fragmentem wyników z obszerniejszej pracy:
    Influence of in-plane boundary conditions on the stability of
    conical shells under hydrostatic pressure
    BARUCH, M | HARARI, O | SINGER, J
    ISRAEL JOURNAL OF TECHNOLOGY. Vol. 5, no. 1-2, pp. 12-24. 1967

    Na marginesie, mam wrażenie, że z punktu widzenia UDT-opodobnych
    zastosowań wypadałoby przeliczyć całą tabelkę porządnym MESem.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy