    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Element stozkowy - cisnienie zewnetrzne
    Date: Sat, 15 Oct 2011 13:23:37 -0700 (PDT)

    On 15 Paź, 21:03, " lukaszPK" <l...@g...pl> wrote:

    > Prędzej chyba przekonasz komitet niż jakąś jednostkę dozorową w Polsce (jeśli
    > mówimy o urządzeniach ciśnieniowych) :). Dotychczas spotkałem się wyłącznie z
    > kłopotami, bo każdy ma swoją interpretację przepisów. Dlatego coraz bardziej
    > jestem przychylny twierdzeniu, że przepisy w dzisiejszych czasach powinny
    > stanowić tylko wytyczne co do spełnienia warunków, a sposób oceny stanu
    > naprężeń powinien być dowolny. Tylko na jakiej podstawie później stwierdzić,
    > czy dane podejście do zagadnienia jest prawidłowe? To już by chyba wynikało z
> [...]

    No właśnie, ci którzy tworzą te przepisy muszą brać pod uwagę że ich
    użytkownikami są nie tylko konstruktorzy, ale i inspektorzy. Jedni są
    czepialscy, inni są niedouczeni, jeszcze inni mają wszystko w nosie. A
    urządzenie ma być bezpieczne niezależnie od tego kto je projektował,
    budował i odbierał. U nas wszystko odbiera Lloyds Register. Najgorsza
    agencja inspekcyjna pod słońcem. Zamiast rachunków możesz im wysłać
    stare gazety, za dwa dni wrócą podstemplowane. Ale takie jest życie,
    człowiek musi dawać sobie radę w każdej sytuacji.
    Konrad
    PS ja w życiu wiele wysiłku włożyłem w to żeby nie mieć nic wspólnego
    z UDT.