  • Data: 2011-10-15 13:50:54
    Temat: Re: Element stozkowy - cisnienie zewnetrzne
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Oct 2011 06:39:23 +0000 (UTC),
    lukaszPK <l...@g...pl> wrote:

    > Więc wchodzimy w układy statycznie niewyznaczalne?

    Niekoniecznie. Wystarczy słup dwuczęściowy. Jeśli liczysz

    | P z zasady zesztywnienia, to w górnym słupie
    | masz M=0, jeśli siły wewnętrzne liczysz
    V w konfiguracji zdeformowanej to M różny od 0.
    -

    - <---- H
    | Dodatkowo w dolnym słupie masz moment od
    | wychylenia wierzchołka górnego słupa.
    -
    ///

> [...]
    > walcem. Stożka szczegółowo nie rozważałem. Ale kiedyś dość dokładnie szukałem
    > materiałów o wyboczeniu stożka. Mimo usilnych poszukiwań, trącając o
    > literaturę dotycząca rozważań chłodni kominowych, silosów na materiały sypkie,
    > różne normy i nawet jakieś opracowania Japońskich mózgów :), nic nie znalazłem
    > konkretnego. Dlatego z chęcią poczytam jak coś będziesz miał i pochwalisz się
    > tytułem literatury :). Ale nie wydaje mi się, żeby to było takie proste... W
    > Timoszence jest trochę na ten temat, ale niestety książki na dzień dzisiejszy

    Z ciekawości spytałem googla, co wie na ten temat i wyskoczyło:
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S01
    43974X9900084X

    Artykuł bardzo interesujący, dosyć nowy, również z odniesieniami
    do przepisów normowych. Do tego powołują się na wzory Fluggego,
    więc muszę zajrzeć, jak będę w pracy.

    > Przy rozciąganiu to masz na myśli przypadek, jeśli zachodzi
    > zmiana krzywizny powłoki (stany zaburzenia, stan giętny?). Np.
    > w dennicach o różnych promieniach krzywizny, jak koszykowe,
    > elipsoidalne?

    Najlepszy jest przypadek najprostszy. Płaska tarcza/płyta z
    kolistym otworem w środku. Przy rozciąganiu (w płaszczyźnie)
    traci stateczność i przechodzi od stanu tarczowego (płaskiego) do
    powłokowego (pofalowanego). Nie ma to odpowiednika dla prętów.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy