  • Data: 2011-10-15 06:39:23
    Temat: Re: Element stozkowy - cisnienie zewnetrzne
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AMX <r...@b...cy> napisał(a):

    > 1. Cała subtelność polega na rozróżnianiu granic. Granica
    > proporcjonalności to RH, granica plastyczności to Re. Jak
    > słusznie piszą w.w. Euler nie stosuje się dla s>RH. Wtedy, ale
    > s<Re, stosuje się teoria Engessera-Shanleya, która różni się
    > jedynie użyciem modułu sprężystego stycznego E_T zamiast modułu
    > Younga we wzorze Eulera. Wzory Tetmajera-Jasińskiego i
    > Johnsona-Ostenfelda są jedynie aproksymacjami wzoru ES, liniową i
    > kwadratową.

    Ok :)

    > 2. Problem zaczyna się, kiedy dopuszczamy zachowania niesprężyste
    > materiału. Z wyprowadzeń zawartych tam wynika, że taki przypadek
    > opisuje teoria Engessera-Karmana. Ale jest to niezbyt
    > przejrzyście napisane (czytaj: nie mogę tego zrozumieć).

    Dlatego wcześniej napisałem, że to zadanie dla MES :D Gdzieś miałem ładnie
    opisane te wyprowadzenia, ale nie pamiętam w jakiej literaturze.

    > Schodek nr 2: zasada zesztywnienia, reakcje obliczamy jak dla
    > konstrukcji nieodkształconej. Kiedy zrezygnujesz, to słup
    > trzeciego piętra będzie miał momenty od samych reakcji, bez
    > momentów przyłożonych na końcach słupa

    Więc wchodzimy w układy statycznie niewyznaczalne?

    > A tak na poważnie, to nie mam pod ręką żadnej przyzwoitej
    > książki. Nie bardzo wierzę aby dość proste zadanie w postaci
    > powłoki stożkowej nie miało jakiegoś względnie prostego
    > przybliżenia analitycznego. Jak będę w pracy, to poszukam czegoś.

    Przybliżenia są, tak jak wcześniej wspominałem. Chodzi o zastąpienie stożka,
    walcem. Stożka szczegółowo nie rozważałem. Ale kiedyś dość dokładnie szukałem
    materiałów o wyboczeniu stożka. Mimo usilnych poszukiwań, trącając o
    literaturę dotycząca rozważań chłodni kominowych, silosów na materiały sypkie,
    różne normy i nawet jakieś opracowania Japońskich mózgów :), nic nie znalazłem
    konkretnego. Dlatego z chęcią poczytam jak coś będziesz miał i pochwalisz się
    tytułem literatury :). Ale nie wydaje mi się, żeby to było takie proste... W
    Timoszence jest trochę na ten temat, ale niestety książki na dzień dzisiejszy
    nie ma w bibliotece, ani do kupienia :/

    > Z tych książek, które mam pod ręką wynika, że wzory otrzymane z
    > małych przemieszczeń są zbyt mało dokładne - dają zawyżone
    > wartości obciążenia krytycznego. Oraz, że pojawiają się nowe
    > jakościowo zjawiska, jak przeskok lub też utrata statecznści przy
    > rozciąganiu.

    Przy rozciąganiu to masz na myśli przypadek, jeśli zachodzi zmiana krzywizny
    powłoki (stany zaburzenia, stan giętny?). Np. w dennicach o różnych
    promieniach krzywizny, jak koszykowe, elipsoidalne?

    P.S. Jeśli możesz to podaj kilka pozycji książkowych :) Z chęcią coś się
    nowego dołoży do domowej biblioteczki :)