    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Sat, 11 Mar 2023 19:16:02 +0100
    <tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui7l2$gal$24$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui8ku$3pnh5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuia5i$gal$25$Shrek@news.chmurka.net>
    <tuib9b$3pr48$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibsl$gal$26$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 11.03.2023 o 17:56, Shrek pisze:

    > A skąd wiedziałeś po 10 latach ile miał na liczniku jak się owijał?

    Bo znam właściciela i pamiętam ten wypadek :)

    > W sumie to ze spalinkami jest jak z elektrykami - jak silnik padnie to
    > trzeba się raczej zastanawiać nad nowym samochodem (niekoniecznie nowym
    > z fabryki - może być używka).

    Nie i NIE. Jak auto warte 20k to silnik możesz dostać za 10k. Elektryk
    ma inaczej, tam ZAWSZE musisz kupić bardziej nówkę aku, którego cena nie
    będzie 10k, na pewno. Prędzej 50k. W ogóle rozpatrywanie w tym zakresie
    jest takie, że używką spalinową masz tak, że NIC nie ogranicza ci
    zasięgu w sensie, że Ci zbiornik zmalał o 50% a zimą to loteria.

    > Niby tak ale jak masz włożyć 10k w samochód warty 20k, to zaczyna być
    > wątpliwe ekonomicznie zupełnie jak z elektrykami:P

    To zależy czy umiesz. W przypadku "umiesz" z baterią nie działa. Zrób
    sobie komplet "paluszków" do pilota vs pokrętło (mechanika vs elektryka).

    > Przypuszczam że wątpię. Wszystkie uszczelki, gumy itp raczej do roboty.

    Nie zawsze, wycieki można lepić na bierząco ale tutaj chodzi o odpalenie
    i jazdę...i nie wnikam w części wspólne dla obu (łożyskaitp).

    > Za to cykli więcej.

    Nie. Cylk to pełne rozładowanie i naładowanie. Skoro nie robimy pełnego
    cyklu to go nie ma.

    > Dokładnie - więc raczej nie ma co robić z tego reguły, że można tanio
    > kupić nowy 10 letni silnik -to raczej wyjątek.

    Ale szansa jest wiele % większa niż w przypadku baterii. No i nadal
    zostaje "nowy" vs po naprawie. W przypadku naprawy spalinowca, to masz
    jakiś szlif, wymianę tego co zużyte a nie całość jak w przypadku wymiany
    baterii. OK, są moduły do wymiany cel ale to też nie takie proste, gdzie
    wymienisz 50% na nowe a stare, jezszcze żyją ale ledwie. Silnik po
    remoncie może przejechać drugie tyle co nowy z fabryki i na pewno za
    mniejszą cenę naprawy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>