-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
Date: Sat, 11 Mar 2023 19:16:02 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <tuigi5$3q2er$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <1bq4r1bn3avjx$.dlg@myjk.org>
<tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
<tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
<tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
<tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tui7l2$gal$24$Shrek@news.chmurka.net>
<tui8ku$3pnh5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuia5i$gal$25$Shrek@news.chmurka.net>
<tuib9b$3pr48$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tuibsl$gal$26$Shrek@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 11 Mar 2023 18:16:37 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="4000219"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.8.0 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <tuibsl$gal$26$Shrek@news.chmurka.net>
X-Antivirus: AVG (VPS 230311-4, 11.3.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2711951
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.03.2023 o 17:56, Shrek pisze:
>>> Kwestia czy rzeczywiście miał 1k i czemu tak mało
>>
>> Bo był odwijany z drzewa...i poszedł na złom...i po 10 latach kupiłem
>> silnik, bo był :)
>
> A skąd wiedziałeś po 10 latach ile miał na liczniku jak się owijał?
Bo znam właściciela i pamiętam ten wypadek :)
>
>> Różnie z generalką wygląda. Jak diesel to gorzej/drożej a jak benzyna
>> to też zależy co.
>
> W sumie to ze spalinkami jest jak z elektrykami - jak silnik padnie to
> trzeba się raczej zastanawiać nad nowym samochodem (niekoniecznie nowym
> z fabryki - może być używka).
Nie i NIE. Jak auto warte 20k to silnik możesz dostać za 10k. Elektryk
ma inaczej, tam ZAWSZE musisz kupić bardziej nówkę aku, którego cena nie
będzie 10k, na pewno. Prędzej 50k. W ogóle rozpatrywanie w tym zakresie
jest takie, że używką spalinową masz tak, że NIC nie ogranicza ci
zasięgu w sensie, że Ci zbiornik zmalał o 50% a zimą to loteria.
>
>> Tłoki, panewy, szklanki...to się da wymienić bo blok to blok i jest w
>> sumie wieczny.
>
> Niby tak ale jak masz włożyć 10k w samochód warty 20k, to zaczyna być
> wątpliwe ekonomicznie zupełnie jak z elektrykami:P
To zależy czy umiesz. W przypadku "umiesz" z baterią nie działa. Zrób
sobie komplet "paluszków" do pilota vs pokrętło (mechanika vs elektryka).
>
>> Spalinowiec powinien to zrobić bez problemu :)
>
> Przypuszczam że wątpię. Wszystkie uszczelki, gumy itp raczej do roboty.
Nie zawsze, wycieki można lepić na bierząco ale tutaj chodzi o odpalenie
i jazdę...i nie wnikam w części wspólne dla obu (łożyskaitp).
>
>>> Ja czytałem o 80%? Jak 50% z trzystu to się nawet na miejski
>>> przestaje nadawać.
>>
>> Bo zależy kto podaje...są nawet wyrażenia, że 18 lat wytrzymuje ale
>> już pisałem, że to hybryda, gdzie NIGDY bateria nie ma mniej niż 20% i
>> nie więcej niż 80%...czyli optymalny stan, dlatego w hybrydzie żyje
>> dłużej.
>
> Za to cykli więcej.
Nie. Cylk to pełne rozładowanie i naładowanie. Skoro nie robimy pełnego
cyklu to go nie ma.
>
>> Musiałbym popytać. Nie, nie w "dziuplach" czasem są okazje ale jak
>> pisałem, nie do wszystkiego.
>
> Dokładnie - więc raczej nie ma co robić z tego reguły, że można tanio
> kupić nowy 10 letni silnik -to raczej wyjątek.
Ale szansa jest wiele % większa niż w przypadku baterii. No i nadal
zostaje "nowy" vs po naprawie. W przypadku naprawy spalinowca, to masz
jakiś szlif, wymianę tego co zużyte a nie całość jak w przypadku wymiany
baterii. OK, są moduły do wymiany cel ale to też nie takie proste, gdzie
wymienisz 50% na nowe a stare, jezszcze żyją ale ledwie. Silnik po
remoncie może przejechać drugie tyle co nowy z fabryki i na pewno za
mniejszą cenę naprawy.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.23 19:43 Shrek
- 11.03.23 20:27 LordBluzg(R)??
- 11.03.23 20:32 LordBluzg(R)??
- 11.03.23 21:01 Shrek
- 11.03.23 21:59 LordBluzg(R)??
- 11.03.23 22:28 LordBluzg(R)??
- 12.03.23 07:06 Cavallino
- 12.03.23 07:13 Cavallino
- 12.03.23 07:56 m4rkiz
- 12.03.23 08:02 Cavallino
- 12.03.23 08:04 m4rkiz
- 12.03.23 10:27 cef
- 12.03.23 12:51 LordBluzg(R)??
- 12.03.23 16:05 Myjk
- 12.03.23 18:02 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=