  • Data: 2018-11-04 13:49:53
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie tam tylko tu:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Feldheim_(Treuenbrietz
    en)

    liczba ludności - 128. Teraz wróc z danymi ile tam stoi zakładów
    przemysłowych, ile linni metra lub tramwajów i czy mają tam chociaż
    skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. A no i ile elektryków tam jest
    zarejestrowanych.

    tu masz tą wioskę:
    https://www.google.pl/maps/place/Feldheim,+14929+Tre
    uenbrietzen,+Niemcy/@52.0102218,12.8183544,1202m/dat
    a=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47a881e664a2b3d7:0xa212048d68
    1f370!8m2!3d52.0193241!4d12.8213085

    żeby zobaczyć wiatraki musisz zmienić skalę, bo zajmują one o dwa rzędy
    większą powierzchnie niż sama wioska, a ty o jakiejś fotowoltaice na
    dachu... samochodu nadajesz.

    Weź przez chwilę pomyśl - przecież matematyka jest obowiązkowa w
    szkołach a i fizykę na poziomie wzoru na energię i moc ogarniesz.

    > i tu:
    > https://www.rp.pl/artykul/1123568-El-Hierro---samowy
    starczalna-wyspa.html

    Położenie geograficzne na Oceanie Atlantyckim sprawia, że El Hierro jest
    idealnym miejscem do wykorzystywania wiatru do produkcji energii
    elektrycznej. Ruch powietrza praktycznie nie ustaje tam przez cały rok,
    ani dniem, ani nocą. Dlatego zgodnie z projektem energia wiatrowa
    pokrywa 80-85 proc. zapotrzebowania wyspy. Dostarcza jej pięć wiatraków,
    każdy o wysokości 64 m. W sumie wytwarzają _11,5_MW_

    Czyli razem jakieś 14MW.

    Na 11 tysięcy osób + drugie tyle turystów. 600W na łba - łącznie z
    "przemysłem", lotniskiem, oświetleniem ulic i odsalaniem wody. Znów
    zapytam - ile tam mają elektryków?

    > Ale tak to jest jak ktoś czerpie informacje z "Gościa Niedzielnego".

    Tak to jest, jak ktoś nie potrafi użyć kalkulatora.

    Shrek