  • Data: 2018-11-04 15:50:16
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 150l przy 10kW to zagrzanie wody do 60 st powinno trwać jakąś godzinę.

    A do 90 znacznie dłużej... Nie używanie cw również powodowało, że
    grzanie włączało się cyklicznie.

    > Inna sprawa, że bojler 150l z 10 kW to jakiś podejrzany instrument.

    I co w związku z tym? Aby jeszcze bardziej tajemniczo było, to pracowała
    na 3 fazach.

    > Nie
    > wątpię że takie mogą istnieć, ale z reguły bojlery elektryczne spotyka
    > się o mocy w zakresie 1 do 2 kW.

    2kW? O takiej mocy mam suszarkę do ręczników, która nie ma 150l a mimo
    to sporo czasu rozgrzewa się do 60 stopni. Nie wiem czy w ogóle wielki
    bojler dałoby się tym zagrzać - szczególnie gdy od czasu do czasu ktoś
    korzysta z cw.

    > Niezależnie od mocy grzałki, koszt nie ma prawa wyjść ten który
    > opisałeś... Chyba że non-stop ciurkiem ta ciepła woda ci leciała, no ale
    > pewnie zauważyłbyś wtedy że w dzień woda już zimna.

    Tak jak pisałem - grzałka włączała się cyklicznie nawet gdy woda nie
    była używana. Kolejna rzecz - długość rur. Aby na ostatnim piętrze
    doczekać się ciepłej wody, trzeba było sporo jej spuścić. Nie ma
    wymuszonej cyrkulacji. To również koszty podnosiło. Bo dolewkę wody
    również trzeba było podgrzać.

    Praktycznie umycie rąk = włączenie grzałki.

    > Przy prądzie też powinno być 10% tego co opisałeś. Albo coś źle pamiętasz
    > (Glinkosal?) albo miałeś coś ostro nie tak z bojlerem.

    Nawet jeśli coś źle pamiętam, to zawsze mogę zejść do kotłowni i
    zobaczyć na własne oczy, że stoi tam piec gazowy + 200l kocioł. Wtedy
    każdorazowo mi się przypomina czemu 20 koła wydałem na jego zakup i
    instalację.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek