  • 11. Data: 2020-08-18 16:30:58
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.08.2020 o 15:43, Pete pisze:

    > Się niech kolega douczy.

    Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
    domem/mieszkaniem?

  • 12. Data: 2020-08-18 16:33:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.08.2020 o 15:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > No jest, w warunkach zabudowy, przykładowo wg współczynnika 1,2x liczba
    > mieszkań.

    No właśnie nie zawsze jest. A na przykład "obok" mnie budują budyneczek
    gdzie miejsc parkingowych jest 0,1x liczba mieszkań.

  • 13. Data: 2020-08-18 20:30:49
    Temat: Re: Elektromobilno?ć dostanie nowy impuls
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Hello, ?ćęłńó?Ľż.
    > On 18.08.2020 14:36 you wrote:

    > Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
    > Trzeba będzie postawić magazyn pr?du w każdym bloku.

    Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
    jest całkiem prawdopodobny.
    Wojtek

  • 14. Data: 2020-08-18 20:43:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2020 o 17:30, nadir pisze:

    > Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
    > domem/mieszkaniem?

    Oczywiście.
    Choć dveloperzy omijają go jak tylko mogą, a durni urzędnicy dają się
    oszukiwać.

  • 15. Data: 2020-08-18 23:02:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2020 o 16:30, nadir pisze:

    > Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
    > domem/mieszkaniem?

    Jest. Zwykle. W WZ.

    Jak już pisałem. Przy założeniu 20% elektryków w osiedlu moc
    przyłączeniowa idzie w kosmos. Dla ustalenia uwagi - większość dzielnic
    warszawy typu bemowo/bielany mają po około 80MW mocy w transformatorach.

    80MW/3,7 kW (czyli gniazdko 16A jednofazowe, czyli gówno - do ładowania
    hybryd plug in się nadaje a nie elektryków) to 22 tysiące takich
    gniazdek. Zakladając, że zamykamy wszystko inne - mieszkania,
    oświetlenie, tramwaje, metro, przemysł;)

    22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
    zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
    starczy na poziomie 20%.

    Niektórzy są jak ruscy sałdaci - myśleli, że jak kran wyrwą ze ściany to
    dalej woda będzie ciekła, bo przecież bierze się z kranu;)

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-08-18 23:02:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 18.08.2020 16:30 you wrote:

    > Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
    > domem/mieszkaniem?
    Oczywiście.
    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków i ich
    usytuowania.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2020-08-18 23:03:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, wowa.
    On 18.08.2020 20:30 you wrote:

    > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
    > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek

    Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2020-08-19 00:22:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.08.2020 o 23:02, Pete pisze:

    > Oczywiście.
    > Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków i ich
    > usytuowania.

    Tylko, że szczegółowe zapisy toho rozporządzenie uwala się Art. 9. Prawa
    Budowlanego. A skądinąd wiem, że często i gęsto się to stosuje.

  • 19. Data: 2020-08-19 00:58:24
    Temat: Re: Elektromob. trochę mądrzejszy od przygłupa.
    Od: "ZerekT" <t...@t...pl>

    > Niektórzy są jak ruscy sałdaci - myśleli, że jak kran wyrwą ze ściany to
    > dalej woda będzie ciekła, bo przecież bierze się z kranu;)
    > --
    > Shrek

    To była bajka dla przygłupów.
    Udowodniłeś, że jesteś trochę mądrzejszy od przygłupa.

  • 20. Data: 2020-08-19 01:20:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-18 o 12:19, T. pisze:
    > Ministerstwo Klimatu proponuje nowe przepisy, które mają umożliwić
    > instalowanie większej liczby ładowarek aut elektrycznych w blokach
    > mieszkalnych oraz w budynkach użyteczności publicznej.

    W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu
    gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód
    elektryczny?