eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność dostanie nowy impuls
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 21. Data: 2020-08-19 08:03:12
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2020 23:02:35 +0200, Shrek napisał(a):
    > W dniu 18.08.2020 o 16:30, nadir pisze:
    >> Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
    >> domem/mieszkaniem?
    >
    > Jest. Zwykle. W WZ.
    >
    > Jak już pisałem. Przy założeniu 20% elektryków w osiedlu moc
    > przyłączeniowa idzie w kosmos. Dla ustalenia uwagi - większość dzielnic
    > warszawy typu bemowo/bielany mają po około 80MW mocy w transformatorach.
    >
    > 80MW/3,7 kW (czyli gniazdko 16A jednofazowe, czyli gówno - do ładowania
    > hybryd plug in się nadaje a nie elektryków) to 22 tysiące takich
    > gniazdek. Zakladając, że zamykamy wszystko inne - mieszkania,
    > oświetlenie, tramwaje, metro, przemysł;)
    >
    > 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
    > zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
    > starczy na poziomie 20%.

    Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
    50 tys elektrykow w stolicy.

    Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
    ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
    Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.

    Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.
    Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
    naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.

    J.



  • 22. Data: 2020-08-19 08:38:15
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 08:03, J.F. pisze:

    >> 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
    >> zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
    >> starczy na poziomie 20%.
    >
    > Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
    > 50 tys elektrykow w stolicy.

    No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
    styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I
    za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa",
    że jej praktycznie nie ma;)

    > Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
    > ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.

    A konkretnie każdej nocy;)

    > Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.

    Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
    w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
    dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
    obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
    wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)

    Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
    sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
    zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
    Kompletny odlot.

    > Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.

    No trzeba.... Ale bez sporych inwestycji w energetykę (rownież tą bez
    smart, bo na pochyłe drzewo i salomon nie naleje się nei obędzie). To
    nie jest problem gniazdka, tylko o wiele głębszy.

    > Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
    > naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.

    Bez inteligentnych ładowarek gadających z systemem i tak wywali w
    pierwszą noc po słonecznej niedzieli;)

    Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
    dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
    zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
    wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)


    --
    Shrek


  • 23. Data: 2020-08-19 08:52:13
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek

    > W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu
    > gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód
    > elektryczny?

    Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie zazwyczaj jest
    chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, ale samochód nie ma
    swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. Koszt około 15k.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 24. Data: 2020-08-19 08:59:36
    Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete

    > >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie
    > >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn
    > >> prdu w każdym bloku.
    > > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
    > > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
    > Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

    O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
    ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
    Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
    temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
    szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
    nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 25. Data: 2020-08-19 09:04:06
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 08:38:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > W dniu 19.08.2020 o 08:03, J.F. pisze:
    >
    >>> 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
    >>> zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
    >>> starczy na poziomie 20%.
    >>
    >> Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
    >> 50 tys elektrykow w stolicy.
    >
    > No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
    > styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I

    System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy

    > za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa",
    > że jej praktycznie nie ma;)

    Bo na razie nie ma. A siec w nocy rezerwy ma.
    Ile to liczylismy - w nocy spozycie pradu spada o 10GW, 10 mln
    pojazdow moze 8kWh dostac...

    >> Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
    >> ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
    > A konkretnie każdej nocy;)

    Tylko kilka razy, bo potem odlacza na stale :-)

    >> Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
    > Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
    > w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
    > dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
    > obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
    > wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)

    Sie zasieg zwiekszy, to wroca bez ladowania.
    A potem beda chcieli swoje 100kWh :-)

    > Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
    > sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
    > zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
    > Kompletny odlot.

    Sie zrobi darmo dla elektrykow , to kolejki na bramkach spadna :-)

    >>> Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
    >>> naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.
    >
    >> Bez inteligentnych ładowarek gadających z systemem i tak wywali w
    >> pierwszą noc po słonecznej niedzieli;)
    >
    >> Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
    >> dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
    >> zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
    >> wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)

    Tak czy inaczej - w jeden dzien tych samochodow nie wymienimy.
    Zajmie ze 10 lat - wiec jest czas na inwestycje.
    Choc elektrownie sie dluzej buduje.

    A u nas to zajmie ze 30 lat - w miedzyczasie przybedzie kuchni
    elektrycznych po 7kW ...

    J.


  • 26. Data: 2020-08-19 09:10:37
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 09:04, J.F. pisze:

    >> No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
    >> styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I
    >
    > System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy

    To właśnie wariant realistyczny;)

    >>> Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
    >>> ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
    >> A konkretnie każdej nocy;)
    >
    > Tylko kilka razy, bo potem odlacza na stale :-)

    Razem z państwem i cywilizacja:P

    >>> Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
    >> Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
    >> w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
    >> dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
    >> obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
    >> wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)
    >
    > Sie zasieg zwiekszy, to wroca bez ladowania.
    > A potem beda chcieli swoje 100kWh :-)

    Czyli problem jest poważniejszy niż myśleliśmy;)

    >> Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
    >> sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
    >> zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
    >> Kompletny odlot.
    >
    > Sie zrobi darmo dla elektrykow , to kolejki na bramkach spadna :-)

    No spadną, bo zamiast jeżdzić będą stały na stacjach i czekały na
    prund;) Tylko czy wszystkie się zmieszczą?

    >>> Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
    >>> dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
    >>> zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
    >>> wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)
    >
    > Tak czy inaczej - w jeden dzien tych samochodow nie wymienimy.
    > Zajmie ze 10 lat - wiec jest czas na inwestycje.

    No ciastek też nie napiekli w jeden dzień;)

    --
    Shrek


  • 27. Data: 2020-08-19 09:58:50
    Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 07:59, Myjk wrote:
    > Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete
    >
    >> >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie
    >> >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn
    >> >> prdu w każdym bloku.
    >> > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
    >> > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
    >> Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.
    >
    > O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
    > ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
    > Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
    > temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
    > szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
    > nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.
    >

    Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji i
    polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
    mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku. Opor w
    temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
    technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
    ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
    gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
    zmiany, a najbardziej ich ilosc.


  • 28. Data: 2020-08-19 10:29:17
    Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 19.08.2020 00:22 you wrote:

    > W dniu 18.08.2020 o 23:02, Pete pisze:
    >> Oczywiście. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków
    >> i ich usytuowania.
    > Tylko, że szczegółowe zapisy toho rozporządzenie uwala się Art. 9.
    > Prawa Budowlanego. A skądinąd wiem, że często i gęsto się to
    > stosuje.

    W kontekście miejsc parkingowych???

    --
    Pete


  • 29. Data: 2020-08-19 10:32:29
    Temat: Re: Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 19.08.2020 08:52 you wrote:

    > Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
    >> W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu
    >> gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód
    >> elektryczny?
    > Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie
    > zazwyczaj jest chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej,
    > ale samochód nie ma swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna.
    > Koszt około 15k.

    Chyba aż tak źle nie jest?
    Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

    https://www.auto-swiat.
    pl/porady/eksploatacja/sprzedaja-samochody-na-prad-a
    -czy-sprzedaja-ladowa
    rki/lzkqwvf

    > --
    > Pozdor Myjk

    --
    Pete


  • 30. Data: 2020-08-19 10:47:12
    Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

    > Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji

    To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

    > i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
    > mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

    Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
    odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
    ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
    truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
    miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
    wprowadzać.

    > Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
    > technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
    > ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
    > gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
    > zmiany, a najbardziej ich ilosc.

    Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
    zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
    SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
    KONĘ można kupić za 120kzł.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: