-
21. Data: 2020-08-19 08:03:12
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 18 Aug 2020 23:02:35 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 18.08.2020 o 16:30, nadir pisze:
>> Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod
>> domem/mieszkaniem?
>
> Jest. Zwykle. W WZ.
>
> Jak już pisałem. Przy założeniu 20% elektryków w osiedlu moc
> przyłączeniowa idzie w kosmos. Dla ustalenia uwagi - większość dzielnic
> warszawy typu bemowo/bielany mają po około 80MW mocy w transformatorach.
>
> 80MW/3,7 kW (czyli gniazdko 16A jednofazowe, czyli gówno - do ładowania
> hybryd plug in się nadaje a nie elektryków) to 22 tysiące takich
> gniazdek. Zakladając, że zamykamy wszystko inne - mieszkania,
> oświetlenie, tramwaje, metro, przemysł;)
>
> 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
> zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
> starczy na poziomie 20%.
Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
50 tys elektrykow w stolicy.
Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.
Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.
J.
-
22. Data: 2020-08-19 08:38:15
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.08.2020 o 08:03, J.F. pisze:
>> 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
>> zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
>> starczy na poziomie 20%.
>
> Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
> 50 tys elektrykow w stolicy.
No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I
za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa",
że jej praktycznie nie ma;)
> Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
> ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
A konkretnie każdej nocy;)
> Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)
Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
Kompletny odlot.
> Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.
No trzeba.... Ale bez sporych inwestycji w energetykę (rownież tą bez
smart, bo na pochyłe drzewo i salomon nie naleje się nei obędzie). To
nie jest problem gniazdka, tylko o wiele głębszy.
> Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
> naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.
Bez inteligentnych ładowarek gadających z systemem i tak wywali w
pierwszą noc po słonecznej niedzieli;)
Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)
--
Shrek
-
23. Data: 2020-08-19 08:52:13
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
> W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu
> gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód
> elektryczny?
Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie zazwyczaj jest
chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, ale samochód nie ma
swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. Koszt około 15k.
--
Pozdor
Myjk
-
24. Data: 2020-08-19 08:59:36
Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete
> >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie
> >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn
> >> prdu w każdym bloku.
> > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
> > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
> Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.
O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.
--
Pozdor
Myjk
-
25. Data: 2020-08-19 09:04:06
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 19 Aug 2020 08:38:15 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 19.08.2020 o 08:03, J.F. pisze:
>
>>> 22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko
>>> zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu
>>> starczy na poziomie 20%.
>>
>> Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
>> 50 tys elektrykow w stolicy.
>
> No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
> styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I
System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy
> za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa",
> że jej praktycznie nie ma;)
Bo na razie nie ma. A siec w nocy rezerwy ma.
Ile to liczylismy - w nocy spozycie pradu spada o 10GW, 10 mln
pojazdow moze 8kWh dostac...
>> Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
>> ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
> A konkretnie każdej nocy;)
Tylko kilka razy, bo potem odlacza na stale :-)
>> Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
> Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
> w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
> dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
> obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
> wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)
Sie zasieg zwiekszy, to wroca bez ladowania.
A potem beda chcieli swoje 100kWh :-)
> Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
> sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
> zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
> Kompletny odlot.
Sie zrobi darmo dla elektrykow , to kolejki na bramkach spadna :-)
>>> Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
>>> naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.
>
>> Bez inteligentnych ładowarek gadających z systemem i tak wywali w
>> pierwszą noc po słonecznej niedzieli;)
>
>> Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
>> dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
>> zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
>> wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)
Tak czy inaczej - w jeden dzien tych samochodow nie wymienimy.
Zajmie ze 10 lat - wiec jest czas na inwestycje.
Choc elektrownie sie dluzej buduje.
A u nas to zajmie ze 30 lat - w miedzyczasie przybedzie kuchni
elektrycznych po 7kW ...
J.
-
26. Data: 2020-08-19 09:10:37
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 19.08.2020 o 09:04, J.F. pisze:
>> No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
>> styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I
>
> System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy
To właśnie wariant realistyczny;)
>>> Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
>>> ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
>> A konkretnie każdej nocy;)
>
> Tylko kilka razy, bo potem odlacza na stale :-)
Razem z państwem i cywilizacja:P
>>> Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.
>> Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać
>> w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na
>> dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych
>> obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to
>> wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)
>
> Sie zasieg zwiekszy, to wroca bez ladowania.
> A potem beda chcieli swoje 100kWh :-)
Czyli problem jest poważniejszy niż myśleliśmy;)
>> Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30
>> sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że
>> zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;)
>> Kompletny odlot.
>
> Sie zrobi darmo dla elektrykow , to kolejki na bramkach spadna :-)
No spadną, bo zamiast jeżdzić będą stały na stacjach i czekały na
prund;) Tylko czy wszystkie się zmieszczą?
>>> Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko
>>> dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to
>>> zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w
>>> wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)
>
> Tak czy inaczej - w jeden dzien tych samochodow nie wymienimy.
> Zajmie ze 10 lat - wiec jest czas na inwestycje.
No ciastek też nie napiekli w jeden dzień;)
--
Shrek
-
27. Data: 2020-08-19 09:58:50
Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Od: K <n...@e...com>
On 19/08/2020 07:59, Myjk wrote:
> Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete
>
>> >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie
>> >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn
>> >> prdu w każdym bloku.
>> > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
>> > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
>> Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.
>
> O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
> ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
> Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
> temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
> szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
> nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.
>
Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji i
polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku. Opor w
temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
zmiany, a najbardziej ich ilosc.
-
28. Data: 2020-08-19 10:29:17
Temat: Re: Elektromobilność dostanie nowy impuls
Od: Pete <n...@n...com>
Hello, nadir.
On 19.08.2020 00:22 you wrote:
> W dniu 18.08.2020 o 23:02, Pete pisze:
>> Oczywiście. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków
>> i ich usytuowania.
> Tylko, że szczegółowe zapisy toho rozporządzenie uwala się Art. 9.
> Prawa Budowlanego. A skądinąd wiem, że często i gęsto się to
> stosuje.
W kontekście miejsc parkingowych???
--
Pete
-
29. Data: 2020-08-19 10:32:29
Temat: Re: Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Od: Pete <n...@n...com>
Hello, Myjk.
On 19.08.2020 08:52 you wrote:
> Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
>> W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu
>> gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód
>> elektryczny?
> Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie
> zazwyczaj jest chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej,
> ale samochód nie ma swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna.
> Koszt około 15k.
Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa
https://www.auto-swiat.
pl/porady/eksploatacja/sprzedaja-samochody-na-prad-a
-czy-sprzedaja-ladowa
rki/lzkqwvf
> --
> Pozdor Myjk
--
Pete
-
30. Data: 2020-08-19 10:47:12
Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
> Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji
To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.
> i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
> mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.
Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
wprowadzać.
> Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
> technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
> ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
> gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
> zmiany, a najbardziej ich ilosc.
Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł.
--
Pozdor
Myjk