-
X-Received: by 2002:a81:2358:0:b0:2ff:995a:a536 with SMTP id
j85-20020a812358000000b002ff995aa536mr16564958ywj.429.1658866889075; Tue,
26 Jul 2022 13:21:29 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:2358:0:b0:2ff:995a:a536 with SMTP id
j85-20020a812358000000b002ff995aa536mr16564958ywj.429.1658866889075; Tue,
26 Jul 2022 13:21:29 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!alphared!news.uzoreto.com!usenet.bluew
orldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews
.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 26 Jul 2022 13:21:28 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <0...@g...com>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.138.99;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 37.248.138.99
References: <62de9f85$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<8...@g...com>
<mikm1n045zjs$.l5vei3hapk4o$.dlg@40tude.net>
<0...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Elektroliza
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Tue, 26 Jul 2022 20:21:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 7378
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47891
[ ukryj nagłówki ]wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > >>> układzie zamkniętym?
> > >>>
> > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
> > >>> wodzie?
> > >>>
> > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem.
Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > >
> > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > to moze straty nie bolą.
> > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> >
> > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > A jak sie metan skonczy?
> >
> > P.S. Elektrolizer ?
> > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > morza.
> > Samoistnie sie nie zapala.
> > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > -platyna droga,
> > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> >
> > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> >
> > Aczkowiek mozna tez tak
> > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > https://hydrocapcorp.com/
> > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > >
> > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > >
> > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
> > >
> > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > Patrz wyzej.
> >
> > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> >
> > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > Znow problem platyny? :-)
> > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> >
> > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > uderzenia ?
> >
> > J.
> Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> i znów Tesla bezpieczna
> a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
>
> Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
>
> Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w challengu
#StopAgeing
>
> a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
>
> Zatem żadnego wodorowego fake'a
Mało kto jest taki bezpieczny jak ty. W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi
po ich zewnętrznej stronie.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.22 23:57 a a
- 27.07.22 02:08 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 13:58 a a
- 27.07.22 18:17 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 21:58 a a
- 27.07.22 23:05 Zenek Kapelinder
- 28.07.22 01:01 a a
- 31.07.22 22:31 Robert Wańkowski
- 01.08.22 11:48 J.F
- 01.08.22 11:52 a a
- 01.08.22 15:17 Zenek Kapelinder
- 01.08.22 22:05 a a
- 01.08.22 22:16 Robert Wańkowski
- 01.08.22 22:30 a a
- 02.08.22 01:02 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i