eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektrociekawostkaRe: Elektrociekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.212
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrociekawostka
    Date: Thu, 8 Jun 2023 19:02:02 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u5t1fe$sgg$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <u5sr8j$ndi$1$Shrek@news.chmurka.net> <u5srjf$1i09d$1@dont-email.me>
    <u5st29$q6f$1$Janusz@news.chmurka.net> <u5t0ck$1ik35$1@dont-email.me>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 8 Jun 2023 17:00:30 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.212"; logging-data="29200";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:Z/dRqh8lneYzsR8RBGMqkUGUw6Q=
    sha256:kGB2roAQTuk+VFnq7j0Pts5w8xfHdAeQJv5VY8FFEzE=
    sha1:w0GG0jnyhefg8KwTkUKAyCxjTsU=
    sha256:Fb22Del6R+kDPNt2SVGiIZu4CwF8PJwBH81yxx5iztY=
    In-Reply-To: <u5t0ck$1ik35$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl-PL
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714352
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 8.06.2023 o 18:41, heby pisze:
    > On 08/06/2023 17:46, Janusz wrote:
    >> Nie musi być jazda, tam dalej wyjaśnia że moduł falownika jest jeszcze
    >> przez minutę włączony po wyłączeniu 'zapłonu'.
    >
    > I co on zasila, że płyną jakieś istotne prądy po stronie HV?
    Też nie wiem, chyba że chodzi o przetwornicę co ładuje aku 12, bo dalej
    piszą że przy wyłączonym styczniku aku12 nie jest ładowany.

    >
    >> Trzeba czekać aż stycznik sam puści, rozłączenie aku 12V wcześniej
    >> powoduje 'gorące' wyłączenie
    >
    > Własnie pytam co to jest to gorące wyłaczenie. Ja rozumiem, że rozpięcie
    > 1kA to może być gorące. Ale czy w momencie, jak samochód stoi, to by nie
    > odpinamy tam jakiś mA?
    Dokładnie, tyle że może ta przetwornica (co wyżej o niej piszę) trochę
    ciągnie i to wystarczy żeby łuk w styczniku pociągnąć, bo innego
    wytłumaczenia nie widzę.
    Ale to też świadczy o bardzo marnym sprzęcie że kilka wyłączeń go
    niszczy, dla równowagi wyłącznik ppoż PV musi rozłączyć też te kilka
    amper i 1000V i podają trwałość dla takich na 1500 wyłączeń.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: