-
Data: 2023-06-09 14:32:13
Temat: Re: Elektrociekawostka
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 8.06.2023 o 19:22, heby pisze:
> On 08/06/2023 19:02, Janusz wrote:
>>> I co on zasila, że płyną jakieś istotne prądy po stronie HV?
>> Też nie wiem, chyba że chodzi o przetwornicę co ładuje aku 12, bo
>> dalej piszą że przy wyłączonym styczniku aku12 nie jest ładowany.
>
> Hmmm, to samo z siebie nie ma sensu - wymiana akumulatora podczas
> ładowania może wygenerować interesujace efekty akustyczno-termiczne.
> Ludzie są przyzwyczajeni, że jak wyłączą zapłon, nic się już nie ładuje.
No ale pisze że jak się wyłączy zapłon i poczeka minutę, dwie to można
odpinać.
>
> W dodatku ekspert ma na ten temat inne zdanie:
>
> "[...]Aby mieć więc 100-procentową pewność, należy podłączyć do
> akumulatora 12-woltowego multimetr (czyli miernik elektryczny) i ustawić
> go na pomiar napięcia. Po wyłączeniu zapłonu należy obserwować wskazania
> multimetru - napięcie będzie spadać. Kiedy styczniki się otworzą,
> napięcie zacznie rosnąć do wartości odpowiadającej napięciu akumulatora
> 12V, a nawet nieco wyższej, kiedy akumulator zacznie zasilać
> poszczególne obszary. To jest moment, kiedy można go bezpiecznie dla
> samochodu odłączyć.[...]"
>
> Inymi słowy jest dokładnie odwrotnie.
No nie, przemyśl to jeszcze :)
Po wyłączeniu zapłonu aku 12V nie
> dość, że nie jest ładowany, to jeszcze coś intensynie konsumuje prąd.
Ja to rozumiem tak, po wyłączeniu zapłonu stycznik bierze prąd stąd
napięcie na aku się utrzymuje bo nadal 'idzie' przetwornica/ładowarka.
Po otwarciu styczników przestaje być aku ładowane przetwornicą i
jednocześnie nie biorą prądu styczniki, czyli aku jest bez obciążenia
stąd wzrost napięcia.
Ale tylko wtedy jak napięcie na aku <12V, bo po odłączeniu od
przetwornicy/ładowarki przy normalnym napięciu ładowania (13.75-14.5) to
raczej spada a nie rośnie.
>
> Ale fakt, że na akku napięcie będzie rosnąc bo "zacznie zasilać
> poszczególne obszary" daje mi nadzieję, że to taki ekspert jak z
> Morawieckiego premier.
Zapewne, i trzeba to jeszcze przefiltrować przez to co dziennikarz z
tego zrozumiał i nam próbował przekazać :)
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 12.06.23 17:45 J.F
- 13.06.23 06:40 Cavallino
- 13.06.23 15:19 J.F
- 13.06.23 15:44 Cavallino
- 13.06.23 18:23 Shrek
- 13.06.23 18:54 nadir
- 13.06.23 19:04 Shrek
- 13.06.23 19:14 nadir
- 13.06.23 19:24 Shrek
- 13.06.23 19:45 nadir
- 13.06.23 21:33 Shrek
- 13.06.23 22:50 nadir
- 13.06.23 22:55 LordBluzg(R)??
- 13.06.23 23:15 nadir
- 14.06.23 01:32 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=