-
Data: 2023-06-13 15:19:29
Temat: Re: Elektrociekawostka
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 13 Jun 2023 06:40:37 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-06-2023 o 17:45, J.F pisze:
>> On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
>>> On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
>>>> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
>>>> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
>>>> po prostu aku skończy.
>>>> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
ta
>>>
>>> "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
>>> tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
>>> przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
>>> przewodu pod napięciem.[...]
>>>
>>> Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
>>> akumualtor w trakcie jazdy?
>>
>> Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
>> 12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
>> chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
>> wyłączac.
>>
>> I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
>> elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.
>
> Ale jaki łuk, czemu wyłączanie miałoby się odbywać inaczej niż zazwyczaj?
Bo na DC zazwyczaj wygląda tak
https://youtu.be/YxHCDs03UEg?t=95
A tu przykład błędu
https://www.youtube.com/watch?v=Cup5fMGaE2g
A Ty jakie masz bezpieczniki przy solarach? :-P
No a tranzystory nie iskrzą, więc jak tranzystory rozłączą obwód, tak,
że żaden prąd nie płynie, to stycznik rozłącza bez kłopotów.
>> W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
>> ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.
>
> Większość hybryd i elektryków ma problemy głównie z aku 12v.
Tylko ostatnie toyoty jakies nadmierne ...
>> Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...
> Jedzie z aku trakcyjnego.
> Ale z aku 12v też mieli problemy, zmienili typ na li-on.
Ta zmiana głównych problemów wydaje się, ze nie usuwa, za to moze
dodawać kolejne :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.06.23 15:44 Cavallino
- 13.06.23 18:23 Shrek
- 13.06.23 18:54 nadir
- 13.06.23 19:04 Shrek
- 13.06.23 19:14 nadir
- 13.06.23 19:24 Shrek
- 13.06.23 19:45 nadir
- 13.06.23 21:33 Shrek
- 13.06.23 22:50 nadir
- 13.06.23 22:55 LordBluzg(R)??
- 13.06.23 23:15 nadir
- 14.06.23 01:32 LordBluzg(R)??
- 14.06.23 06:30 Shrek
- 14.06.23 13:14 J.F
- 14.06.23 17:38 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=