eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElastyczność silnikaRe: Elastyczność silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.
    iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 01 Oct 2010 21:53:48 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elastyczność silnika
    References: <4ca508ca$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
    <i833b9$ils$1@news.dialog.net.pl>
    <4ca515bc$0$20996$65785112@news.neostrada.pl>
    <i84i76$79q$1@mx1.internetia.pl>
    <4ca60b59$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <i85ave$fnm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    In-Reply-To: <i85ave$fnm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 46
    Message-ID: <4ca63c4b$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.252.248
    X-Trace: 1285962827 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22794 83.25.252.248:24398
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314727
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
    >> W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:
    >>
    >>> Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4.
    >>> biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
    >>> 10%) obroty i prędkość zacznie spadać
    >>
    >> Mylisz elastyczność z mocą.
    >
    > Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku.
    >
    > Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
    > Dobra - ja Ci podam ;-)
    > http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-w
    as-ist-das.html
    >
    > Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu
    > ileśkrotnym" ? Bo ja nie.

    Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.

    Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
    - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy
    1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm.
    - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
    na 101Nm ma przy 4500rpm

    Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
    drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    charakterystykę.

    Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

    Więc gratuluję pomysłów :)
    Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
    znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...


    Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
    maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
    (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to
    nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
    Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
    "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
    momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: