-
Data: 2010-10-01 22:30:12
Temat: Re: Elastyczność silnika
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.
>
> Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
> - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm
> ma malutki skok w górę na 101Nm.
> - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
> na 101Nm ma przy 4500rpm
>
> Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
> drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
> charakterystykę.
>
> Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
> drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12
Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.
> Więc gratuluję pomysłów :)
> Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
> znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...
Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę
pokazaną w filmiku.
Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?
> Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
> maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
> (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle
> z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
> Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
> "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
> momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)
Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p
Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto
elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach
prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż
6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu)
znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające
pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez
żadnej gadaniny o elastico ;-p
(*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje
oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień).
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.10 22:30 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:41 Michał
- 01.10.10 22:46 Michał
- 01.10.10 22:50 to
- 01.10.10 22:54 to
- 01.10.10 22:54 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:57 to
- 02.10.10 21:33 Maciej Browarczyk
- 03.10.10 12:58 arek.pp
- 03.10.10 14:45 Axel
- 03.10.10 22:43 Bugatti
- 03.10.10 23:14 Przemysław Czaja
- 04.10.10 21:27 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?