  • Data: 2010-10-01 22:30:12
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

> [...]
    > - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm
    > ma malutki skok w górę na 101Nm.
    > - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
    > na 101Nm ma przy 4500rpm
    >
    > Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
    > drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    > charakterystykę.
    >
    > Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    > drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

    Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.

    > Więc gratuluję pomysłów :)
    > Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
    > znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...

    Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę
    pokazaną w filmiku.
    Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

    > Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
    > maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
    > (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle
    > z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
    > Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
    > "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
    > momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

    Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
    Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p
    Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
    przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto
    elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach
    prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż
    6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu)
    znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające
    pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez
    żadnej gadaniny o elastico ;-p

    (*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje
    oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień).

    --
    Bugatti