-
Data: 2010-10-01 22:30:12
Temat: Re: Elastyczność silnika
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.
>
> Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
> - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm
> ma malutki skok w górę na 101Nm.
> - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
> na 101Nm ma przy 4500rpm
>
> Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
> drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
> charakterystykę.
>
> Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
> drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12
Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.
> Więc gratuluję pomysłów :)
> Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
> znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...
Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę
pokazaną w filmiku.
Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?
> Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
> maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
> (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle
> z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
> Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
> "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
> momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)
Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p
Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko
przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto
elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach
prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż
6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu)
znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające
pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez
żadnej gadaniny o elastico ;-p
(*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje
oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień).
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.10 22:30 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:41 Michał
- 01.10.10 22:46 Michał
- 01.10.10 22:50 to
- 01.10.10 22:54 to
- 01.10.10 22:54 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:57 to
- 02.10.10 21:33 Maciej Browarczyk
- 03.10.10 12:58 arek.pp
- 03.10.10 14:45 Axel
- 03.10.10 22:43 Bugatti
- 03.10.10 23:14 Przemysław Czaja
- 04.10.10 21:27 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=