  • Data: 2010-10-01 22:30:39
    Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:

    > Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
    > obrotach.

    Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
    bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
    jakaś cecha dołu silnika.

    W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam
    przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i wąskimi kanałami, a
    dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie
    otwiera się natychmiast jak wciśnie się gaz.

    W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram linką
    przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ciśnienie robi się praktycznie
    atmosferyczne, komputer myśli że silnik ciągnie dużo powietrza, i AFR
    zaczyna chwilę szaleć. I myślę że to to powoduje szarpanie.

    Bo Swift jakoś nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna
    przepustnica, nie wiem czy jakieś inne dziwne patenty z dolotem). Przy
    niskich obrotach i dużym obciążeniu pewnie będzie się raczej trząsł (jak
    to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.