-
Data: 2010-10-01 21:53:48
Temat: Re: Elastyczność silnika
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>> W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:
>>
>>> Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4.
>>> biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
>>> 10%) obroty i prędkość zacznie spadać
>>
>> Mylisz elastyczność z mocą.
>
> Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku.
>
> Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
> Dobra - ja Ci podam ;-)
> http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-w
as-ist-das.html
>
> Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu
> ileśkrotnym" ? Bo ja nie.
Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.
Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
- Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy
1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm.
- Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
na 101Nm ma przy 4500rpm
Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
charakterystykę.
Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12
Więc gratuluję pomysłów :)
Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...
Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
(gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to
nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
"uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.10 22:19 J.F.
- 01.10.10 22:30 Bugatti
- 01.10.10 22:30 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:41 Michał
- 01.10.10 22:46 Michał
- 01.10.10 22:50 to
- 01.10.10 22:54 to
- 01.10.10 22:54 Tomasz Pyra
- 01.10.10 22:57 to
- 02.10.10 21:33 Maciej Browarczyk
- 03.10.10 12:58 arek.pp
- 03.10.10 14:45 Axel
- 03.10.10 22:43 Bugatti
- 03.10.10 23:14 Przemysław Czaja
- 04.10.10 21:27 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=