eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElastyczność silnikaRe: Elastyczność silnika
  • Data: 2010-10-01 21:53:48
    Temat: Re: Elastyczność silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
    >> W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:
    >>
    >>> Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4.
    >>> biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
    >>> 10%) obroty i prędkość zacznie spadać
    >>
    >> Mylisz elastyczność z mocą.
    >
    > Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku.
    >
    > Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
    > Dobra - ja Ci podam ;-)
    > http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-w
    as-ist-das.html
    >
    > Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu
    > ileśkrotnym" ? Bo ja nie.

    Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.

    Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
    - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy
    1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm.
    - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę
    na 101Nm ma przy 4500rpm

    Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż
    drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
    charakterystykę.

    Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
    drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

    Więc gratuluję pomysłów :)
    Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można
    znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...


    Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu
    maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach
    (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to
    nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
    Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem
    "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego
    momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: