    From: Bruno <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ekspres do kawy
    Date: Thu, 4 Oct 2012 22:33:10 +0200

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 21:39:06 +0200, Padre napisał(a):

    > No chyba nie psuje tylko zmienia ja też najbardziej lubię z
    > ciśnieniowego i najmniej mam po niej dolegliwości serca i żołądka, ma
    > najwyraźniejszy smak a najmniej kofeiny. Tyle ze ja piję dwie kawy na
    > tydzień, nałogowcy muszą zalać dwie łyżeczki wrzątkiem albo korzystają z
    > kawiarki stawianej na gazie żeby uraczyć się w efekcie kofeiną a smakuje
    > im pewnie tak jak palaczom papierosy, mózg daje pozytywne odczucie smaku
    > bo czeka na porcję narkotyku.
    Espresso na jednostkę objętości zawiera więcej kofeiny niż inne kawy (z
    wyłączeniem wersji turecko-arabskiej, ale to już prawdziwy hardcore) .
    Typowa filiżanka (ok 30ml) zawiera od 40 do 70 mg kofeiny, czyli 1,3÷1,8
    mg/ml. Kubek kawy (średnio 250ml)z ekspresu przelewowego to 90÷200 mg,
    czyli 0,4÷0,8 mg/ml. Po prostu zamiast pić lurę, delektujesz się
    kondensatem;)

    --
    Pozdrawiam!
    Bruno