    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <pf1nni$ep7$1@node2.news.atman.pl> <pf33gb$lbk$1@node2.news.atman.pl>
    <pf435r$3sr$1@node1.news.atman.pl> <pf45sn$ksu$1@node2.news.atman.pl>
    <pf467g$6tn$1@node1.news.atman.pl> <pf4b1d$pl0$1@node2.news.atman.pl>
    <pf6qkj$p28$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <pf707u$uet$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 6 Jun 2018 00:35:14 +0200

    Dnia Tue, 5 Jun 2018 23:44:24 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > To dalej nie jest DMA. DMA jest wtedy kiedy procesor nie uczestniczy w
    > procesie przekazywania danych coś<->coś. A tu nie dośc że uczestniczy to
    > z kolega po drugiej stronie.

    Ale ja pisze o tym, ze trzeba zajrzec do stacji, jak tam zrobione.

    > Można naciągać że skoro dane wchodziłty do UART to było to takie DMA o
    > max rozmiarze 8 bitów ;)

    Ale brak w tym Memory :-)

    > To akurat nie jest specjalnie problem, dane z głowicy można wciskać
    > rejestrem szeregowym do RAMu i nagle CPU ma 8x mniej do obrabiania. Nie

    Takie "wciskanie do RAM" to sie wlasnie DMA nazywa :-)

    rejestr szeregowy byl w tych kontrolerach, ale nawet na caly bajt
    czasu bylo dosc ciasno.

    Nie znam tego kontrolera z C64 - tam jakis mocno uniwersalny byl,
    moglo dodatkowo komplikowac sprawe.

    > ma co demonizować, często dyskietki nie mogly być gęstsze z powodu
    > nosnika, budowy głowicy, precyzji itd. W powszechnym uzyciu były
    > dyskietki 360kB ktore nie działały w stacjach HD. Jak by były HD
    > dostepne to pewnie z 6502 dało by rade zrobić odczyt.

    te z peceta mialy sektor 512B, i juz na 6502 robi sie trudniej :-)

    > To jest problem, wiele systemów nie miało DMA obrazu albo nie miało
    > obrazu w ogóle i wtedy Z80 miał bardzo cenny kawałek prostego hardware
    > który robił różnicę wielu scalaków a więc i wielu dolarów.

    Ale nie w komputerach domowych, gdzie obraz obowiazkowy ..

    J.