  • Data: 2018-06-08 09:04:09
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 8 Jun 2018 08:43:31 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Mam jeszcze jedno pytanie, związane z tym tematem.
    > W roli kontrolera szeregowego używam układu 8251, z 8253 używanym w roli
    > baudrate generatora. I teraz pytanie: czym taktować te układy?
    > Powinienem wziąć sygnał zegarowy z Fi1 albo Fi2 procesora, czy też
    > najlepiej będzie podać sygnał brany bezpośrednio z generatora (a
    > właściwe dzielnika za nim)?

    Rodzina 82xx jest raczej asynchroniczna, szczegolnie 8251, ktory
    potrzebuje zegarow dopasowanych do transmisji, i wlasnie 8253, jesli
    on ma te zegary generowac. Nie bez powodu w pececie pojawil sie
    dodatkowy kwarc, 1.8costam.
    A nie chcesz uzyc tego "pecetowego" ... 8250 ?

    Natomiast ... tak mi cos chodzi po glowie, ze
    -ktorys uklad wymagal doprowadzenia sygnalu zegarowego, bo mial
    "konstrukcje dynamiczna" ... czy to wlasnie nie 8251 ?
    pdf trzeba doczytac.
    Byle jaki mial to byc zegar, byle dopuszczalnym w zakresie
    czestotliwosci sie miescil, ale najprosciej z procka pociagnac

    -moze sie okazac, ze cos tam jest sprawdzane w okreslonej fazie
    zegara, jak np linie przerwan w procesorze. Akurat magistrali
    peryferiow intela to nie powinno dotyczyc.

    J.