  • Data: 2018-06-08 14:41:45
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.06.2018 12:41, J.F. wrote:

    > Zalezy.
    > Jak chcesz 1200, zegar ma byc *16, to sie dzieli ladnie przez 210.
    > Jak chcesz 2400, to trzeba podzielic przez 105 ... i juz nie mozna
    > najpierw podzielic przez 2.
    > Jak chcesz 9600 ... to nie z tym kwarcem :-(

    Hmm... Teraz właśnie jeszcze raz na to patrze i faktycznie, wygląda na
    to, że zegar 2000000 Hz jest dużo lepszym rozwiązaniem. Po podzieleniu
    przez 13 (8253), a potem jeszcze przez 16 (wewnątrz 8251) uzyskam
    baudrate w okolicy 9615.

    Okazuje się, że w komputerze z MCY7880 również powinienem podmienić
    kwarc na 18 MHz. Wtedy także będę miał zegar 2MHz i identyczną sytuację.
    W chwili obecnej mam kwarc 18.432MHz, co daje zegar 2.048 MHz i baudrate
    około 9846... O dziwo działa...

    Tak to jest, gdy kopiuje się rozwiązania z internetu, bez przeliczenia
    na wszelki wypadek...