    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 2 Jul 2017 03:42:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ekologiczne elektryki;)
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, July 2, 2017 at 7:58:22 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Wychodzi - było w wątku obok (mojego zresztą autorstwa).

    Nie z wychodzi z artykulu ktory komentujemy. Tam porownuja szkodliwosc producji
    jednego pojazdu ze szkodliwoscia eksploatacji kolejnego. Czyli "pomieszajmy dane tak
    zeby otrzymac z gory zakladany wynik".

    elektryki sa zle bo _teraz_ w PL emituja tyle co spalinowce to troche przesada.

    > Dlaczego przesada - w Polce elektryki prawdopodobnie rzeczywiście
    > emitują więcej CO2 niż spalinówki

    Od tego do twierdzenia, ze "Samochody elektryczne szkodzą bardziej niż spalinowe"
    daleka (i naciagana) droga.

    (oczywiście na przejechany kilometr,
    > bo tak ogólnie to ich praktycznie nie ma) i jaka jest w tym przesada, że
    > stwierdzamy po prostu fakt?

    Moze i fakt w Polsce, niekoniecznie fakt w ogole samochodow elektrycznych.

    > Co w żaden sposób nie zmienia stytuacji, że w Polsce na tą chwilę
    > elektyki wcale nie są takie eco

    Czyli artykul, ktory napewno oboje przeczytalismy, dotyczy tylko Polski?

    > Indeed, by some calculations, the so-called "break-even point" between
    > dirty energy input and clean output _may_ already have arrived,
    > researchers in the Netherlands reported.
    >
    > Kluczowe wydaje się podkreślone przeze mnie "may". Potem nie ma w tym
    > artykule nic na temat.

    1. Masz w tytule
    2. Masz odsnosnik do wlasciwego opracowania gdzie przeczytasz o aktualnych panelach:
    "Energy pay-back times drop from around 5 years in 1992 to around just under 1 year
    for poly-Si and just over 1 year for mono-Si PV systems currently"

    Moze podaj link to opracowania na ktorym Ty sie opierasz?

    > Wiem, że są już instalacje które _będą_ miały dodatni bilans
    > energetyczny, ale raczej nie w naszym klimacie.

    Gdybamy czy jest to na czyms oparte?

    > I tą energię uzyskuje z instalacji fotowoltaicznej o ujemnym bilansie
    > energetycznym,

    Co masz na mysli piszac o ujemnym bilansie energetycznym?

    > dodatkowo ten bilans pogarszając magazynowaniem jej w
    > baterii i dwukrotnym konwertowaniem? Wychodzi mi, że taniej i
    > ekologiczniej się podłączyć do gniazdka:P

    "Wychodzi ci taniej" podlaczenie sie do gniazdka? Jak to policzyles? Mi troche zajelo
    sprawdzenie moich rachunkow, porownanie energii ktora obecnie eksportuje do sieci,
    sprawdzenie cen baterii dostepnych na rynku itd. I rzeczywiscie, przy obecnej cenach
    baterii jest troche mi taniej podlaczyc sie do gniazdka. Co zreszta napisalem,
    cytuje:"Na chwile obecna czekam na spadek cen baterii domowych". Ale roznica nie jest
    duza i mysle, ze jest to kwestia 2-3 lat kiedy jednak bede sie rozgladal za bateria -
    albo bedzie to spowodowane spadkami cen baterii, albo wyzszymi cenami pradu z sieci
    (co roku prad mam drozszy).