  • Data: 2017-07-02 11:58:22
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.07.2017 o 11:32, Iguan_007 pisze:

    > Niech wyjdzie jesli tak jest.

    Wychodzi - było w wątku obok (mojego zresztą autorstwa).

    spalinowy najnowszej generacji". Aha, "w polskich warunkach"... A np. w Norwegii,
    gdzie 98% energii pochodzi z odnawialnych zrodel?

    > Ale produkcja energii sie zmienia i jest rozna w roznych panstwach. Pisanie,ze
    elektryki sa zle bo _teraz_ w PL emituja tyle co spalinowce to troche przesada.

    Dlaczego przesada - w Polce elektryki prawdopodobnie rzeczywiście
    emitują więcej CO2 niż spalinówki (oczywiście na przejechany kilometr,
    bo tak ogólnie to ich praktycznie nie ma) i jaka jest w tym przesada, że
    stwierdzamy po prostu fakt?

    > Ile energii odnawialnej maja takie Niemcy i jaki jest trend?

    Co w żaden sposób nie zmienia stytuacji, że w Polsce na tą chwilę
    elektyki wcale nie są takie eco.

    > To aktualne dane? Masz moze zrodlo? Bo tutaj mowia cos innego:
    > https://phys.org/news/2016-12-solar-panels-repay-ene
    rgy-debt.html

    Indeed, by some calculations, the so-called "break-even point" between
    dirty energy input and clean output _may_ already have arrived,
    researchers in the Netherlands reported.

    Kluczowe wydaje się podkreślone przeze mnie "may". Potem nie ma w tym
    artykule nic na temat.

    Wiem, że są już instalacje które _będą_ miały dodatni bilans
    energetyczny, ale raczej nie w naszym klimacie.

    > Chocby Tesla Powerwall

    I tą energię uzyskuje z instalacji fotowoltaicznej o ujemnym bilansie
    energetycznym, dodatkowo ten bilans pogarszając magazynowaniem jej w
    baterii i dwukrotnym konwertowaniem? Wychodzi mi, że taniej i
    ekologiczniej się podłączyć do gniazdka:P

    Shrek.