  • Data: 2011-10-10 12:11:28
    Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-10 08:06, Lewis wrote:
    > Czołem.
    >
    > Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
    > odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
    > trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
    > powiedzieć oskarżony o brednie ;P

    da się, jeżdżąc w granicach 120 km/h i odpuszczając pedał gazu, gdy
    osiągniemy żądaną prędkość. Mój 2.6 V6 150KM przy takiej jeździe w/g
    komputera (a on z reguły się nie myli) udało mi się zejść do 7,5/100,
    kiedy trochę muszę podgonić to wychodzi tak 8,6/100... Myślę, że to
    przyzwoity wynik. Przy dużych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na
    trasie, wręcz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie
    co chwila z miejsca i dużo rozpędzania - czyli miasto.