eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaEch, kiedy to wejdzie do sprzedaży ? - temat około fotograficznyRe: Ech, kiedy to wejdzie do sprzedaży ? - temat około fotograficzny
    From: Sebastian <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ech, kiedy to wejdzie do sprzedaży ? - temat około fotograficzny
    Date: Tue, 13 Oct 2009 12:46:19 +0200

    Janko Muzykant pisze:
    > Paweł W. pisze:
    >> http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/obudowy-i-zasila
    cze/2009/10/atomowa-bateria-wielkosci-monety-dzialaj
    aca-przez-kilkadziesiat-lat?src=nl_pp

    > Wśród radosnej twórczości komentujących brakuje jednego takiego, co zna
    > ceny izotopów. Bo nie rzecz w patentach, układach itd. tylko w
    > dostępności konkretnych związków zawierających, co promieniotwórcze w
    > stopniu umożliwiających wyciągnięcie z tego choćby miliamperów.

    Nie są strasznie drogie nawet bez masowej produkcji, przynajmniej te,
    które można uzyskiwać wykorzystując elektrownie atomowe. Opis sugeruje
    długi czas połowicznego rozpadu a to upraszcza wiele rzeczy związanych z
    produkcją. Patrz czujniki dymu, stare farby fosforyzujące itp.

    Ja stawiam raczej, że ten ciekły półprzewodnik niewrażliwy na
    długotrwałą ekspozycje to może być jakaś kosmiczna, koszmarnie droga
    technologia. Do kosztów trzeba by też dodać koszty utylizacji, przy
    masowym wykorzystaniu nie można by było tego olać.

    Tylko, że w aparatach nawet minimalne, bezpieczne dla zdrowia
    promieniowanie jest zdecydowanie niewskazane. Na matryce działa
    prawdopodobnie masakrycznie.

    Sebastian